رفتن به محتوای اصلی
۶ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
شهردار قم:

حوزه در مسائل شهر هوشمند و معماری به شهرداری کمک کند/تحقق 105 درصدی درآمد شهرداری قم در 1402

حوزه در مسائل شهر هوشمند و معماری به شهرداری کمک کند/تحقق 105 درصدی درآمد شهرداری قم در 1402
شهردار قم با تأکید بر اینکه مؤلفه شهر هوشمند، معماری و شهرسازی ازجمله مسائلی بوده که برای آن راهبرد و مصادیق وجود ندارد، گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در این زمینه‌ها ورود کرده و کمک‌حال شهرداری باشند.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به شاخصه‌های موفقیت یک سازمان اظهار داشت: برنامه، منابع(انسانی و مالی)، انسجام(درونی و بیرونی) و مدیریت شاخصه‌هایی بوده که موفقیت یک سازمان را رقم می‌زند و امروز بحمدالله شهرداری قم در این موارد سرآمد است.

وی با بیان اینکه برنامه محوری سرلوحه فعالیت‌های شهرداری قم است، ابراز کرد: در برنامه نخست بیشتر به مسائل زیرساختی و سخت‌افزاری شهر توجه شد و در برنامه دوم که سال سوم آن هستیم، بیشتر توجهات به نرم‌افزاری با توجه به تأمین بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌ها خواهد بود.

شهردار قم یکی از مؤلفه‌های پیشرفت و رفاه اجتماعی را ایجاد شهر هوشمند و ایجاد شهروند هوشمند دانست و افزود: در این موضوعات ارتباط میان سنت و مدرنیسم و حدود هر یک از آن مشخص نیست و برداشت‌های شخصی که از این موضوعات وجود دارد گاهی منجر به قضاوت‌های عجولانه می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه مؤلفه معماری و شهرسازی نیز ازجمله مسائلی بوده که برای آن راهبرد و مصادیق وجود ندارد، مطرح کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در این زمینه‌ها ورود کرده و کمک‌حال شهرداری باشند و در شرایطی این مصادیق در اسناد بالادستی دیده شود که بتوان با همکاری و مشارکت دستگاه اجرایی کرد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ای با مشارکت کارگروه‌های راهبری حوزه در شهرداری تشکیل‌شده است تا بتوان در بخش‌هایی با کمک حوزه علمیه مسائل را اجرایی کرد که هم توسعه و پیشرفت اتفاق بیفتد و هم از تجمل‌گرایی و فرهنگ خاص دوری شود.

وی از تحقق 105 درصدی درآمد شهرداری در سال 1402 خبر داد و گفت: به لطف خداوند هم منابع ذخیره، املاک وجود دارد و هم بدهی‌های شهرداری مرتفع شده است و با نگاه عدالت محوری و توزیع عادلانه خدمات به دنبال خدمات‌رسانی به مردم هستیم.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/KAPl4