رفتن به محتوای اصلی
۱۱ بهمن, ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳

4 سامانه ثبت تخلفات در بلوار شهید خداکرم قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود / ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای و متوسط در سامانه‌ها

4 سامانه ثبت تخلفات در بلوار شهید خداکرم قم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود/ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای و متوسط در سامانه‌ها
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم از راه‌اندازی چهار سامانه ثبت تخلفات سرعت در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: این سامانه‌ها، سرعت را به‌صورت لحظه‌ای و متوسط ثبت می‌کنند.

وحید محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های حوزه حمل‌ونقل شهرداری قم برای کاهش حوادث و سوانح رانندگی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در سال جاری، مدیریت و نظارت بر محورهای پرخطر شهر با استفاده از سامانه ثبت تخلفات توسط دوربین‌ها است و در ماه‌های گذشته 5 سامانه در محور غدیر نصب‌شده که سبب کاهش حداقل 50 درصدی تصادفات و سوانح رانندگی شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات در این حوزه را نصب سامانه‌های ثبت تخلفات در محور پرتردد و پرحادثه شهید خداکرم دانست و افزود: چهار سامانه نیز در این سامانه نصب‌شده که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم هزینه اجرای این سامانه‌ها در محور شهید خداکرم را چهار و نیم میلیارد تومان برشمرد و ابراز کرد: این سامانه‌ها سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت خواهند کرد و یکی از قابلیت‌های این سامانه‌ها کلاس‌بندی و آماربرداری انواع وسایل نقلیه است.

وی از راه‌اندازی این سامانه‌ها در دهه فجر و اعمال قانون از اول اسفندماه خبر داد و گفت: سامانه‌ها در فاصله دو کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که با قابلیت محاسبه سرعت متوسط و میانگین، سرعت بالاتر توسط دوربین‌ها ثبت و اعمال قانون می‌شود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/y1P55