رفتن به محتوای اصلی
۸ خرداد, ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۸

ثبت بیش از 33 هزار درخواست در سامانه "قمیار" شهرداری قم/ثبت 95 درصد درخواست‌های شهرسازی به‌صورت غیرحضوری

ثبت بیش از 33 هزار درخواست در سامانه
رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم گفت: در سال گذشته 33 هزار و 327 مورد درخواست در سامانه قمیار ثبت شد که از این تعداد هزار و 973 مورد ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان صورت گرفته است.

سید محمود حاجی میررحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات در حوزه تسریع فرایندها و ارائه خدمات غیرحضوری شهرسازی در شهرداری قم اظهار داشت: این موارد در چند سال گذشته به‌صورت مستمر و مدام در حال انجام بوده و در سال 1401 هم، روند رو به رشدی داشته است.

وی با بیان اینکه درگذشته مردم از ابتدای ثبت درخواست باید به‌صورت حضوری مراجعه می‌کردند و در فرایندهای انتخاب مهندس ناظر هم به مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدند، افزود: تلاش شده گام‌به‌گام این مشکلات را برطرف کنیم و در مناطق شهرداری قم سعی کردیم درخواست‌های شهرداری را تفکیک و اولویت‌بندی کرده تا کارها بهتر پیش رود. 

رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم ادامه داد: اجرای طرح امضای الکترونیکی در تعامل با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان از دیگر اقداماتی بود که انجام شد؛ همچنین هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا اگر آخرین گزارش بازدید مربوط به یک ماه گذشته باشد، بدون بازدید مجدد پاسخ استعلام انجام شود. 

وی میزان استقبال و استفاده از سامانه قمیار توسط شهروندان را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال گذشته 33 هزار و 327 مورد درخواست در سامانه قمیار ثبت شد که از این تعداد هزار و 973 مورد ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان صورت گرفته است.

میررحیمی اضافه کرد: 13 هزار و 518 مورد هم شهروندان اقدام به ثبت درخواست کرده‌اند و 17 هزار و 836 مورد در دفاتر اسناد رسمی ثبت‌شده است. 

وی تصریح کرد: درواقع 95 درصد درخواست‌های شهرسازی به‌صورت غیرحضوری ثبت‌شده است که آمار خوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


https://www.qom.ir/u8Ns