رفتن به محتوای اصلی
۲ خرداد, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
در دیدار با آیت‌الله کریمی جهرمی مطرح شد؛

تشریح دستاوردهای 8 ساله شهرداری قم/هسته مرکزی، تمرکز 1402 مدیریت شهری

تشریح دستاوردهای 8 ساله شهرداری قم/هسته مرکزی، تمرکز 1402 مدیریت شهری
شهردار قم، بخشی از دستاوردهای 8 ساله شهرداری قم را تشریح کرد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در دیدار با آیت‌الله کریمی جهرمی ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: در ابتدای فعالیت در سال 1394، برنامه‌های پنج‌ساله‌ای در افق 20 ساله برای قم تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه نخست را با موفقیت به اتمام رساندیم، مطرح کرد: امسال در سال سوم برنامه دوم قرار داریم که با نگاه برنامه‌ریزی‌شده در حال پیشبرد اهداف هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری‌ها حدود 372 وظیفه از تولد تا مرگ افراد دارند، عنوان کرد: شهر یک موجود زنده بوده که باید شرایط مختلف را برای آن در نظر بگیریم.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در سال 1394، 13.8 مترمربع برای هر شهروند بود که امروز به بیش از 20.5 مترمربع رسیده است.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه قم سومین کلان‌شهر سبز ایران است، تصریح کرد: امروز نزدیک به 400 بوستان در سطح شهر قم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بعدی که در دستور کار قرار داشت، ایمنی شهری بود، یادآور شد: در این راستا با اقداماتی که انجام شد، توانستیم تمام پارک‌های شهر را ایمن کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه در قم بالاترین استانداردهای آتش‌نشانی کشور را داریم، ابراز کرد: همچنین تلاش کردیم تسهیلات رفاهی ازجمله حمل‌ونقل و تقاطع‌ها را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی تاکسی‌های فعال در قم را حدود 7 هزار و 500 تاکسی در قم دانست و مطرح کرد: تلاش شد در راستای رعایت شأنیت مردم و رعایت مباحت محیط زیستی، حدود دو هزار و 300 تاکسی نوسازی شود.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه 35 تقاطع غیرهمسطح برای شهر قم پیش‌بینی شد، اظهار داشت: تاکنون 22 مورد آن اجرا شده و 13 تقاطع دیگر تا پایان برنامه قم 1404 به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بودجه قم در سال 1394 حدود 700 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: امروز نیز بودجه به بیش از 8 هزار میلیارد تومان رسیده است که نشانگر توسعه شهری قم است.

شهردار قم با بیان اینکه پروژه‌هایی که در حال حاضر در قم انجام می‌شود، پیوست فرهنگی دارد، مطرح کرد: همچنین در شهرداری قم فرهنگ ایثار و شهادت با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال 1400 بیش از 13 هزار میلیارد تومان پروژه انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز بودجه عمرانی شهر حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

دکتر سقائیان نژاد از بودجه 70 درصدی عمرانی شهرداری قم در سال جاری یادکرد و گفت: این اتفاق یک بودجه‌ریزی بی‌نظیر در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی در سال 1402 در هسته مرکزی شهر است، تصریح کرد: در سال جاری حدود 10 پروژه کلان در هسته مرکزی شهر اجرا خواهد شد.

شهردار قم پروژه فاز 5 عمار یاسر را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه بیش از 40 سال در شهر قم قدمت دارد که شش‌ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شهر برنامه مدونی در ابعاد مختلف دارد، یادآور شد: خوشبختانه شهر قم از نظر تقاطع‌ها، منظر شهری و ... دارای وضعیت خوب و قابل قبولی است.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه امسال احداث حدود 3 هزار پارکینگ در سطح شهر قم در حال انجام است، ابراز کرد: یکی از پروژه‌های عظیم دیگر در سال جاری پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر است.

وی ادامه داد: ساماندهی چهل اختران و دروازه ری از دیگر پروژه‌های شهری هستند که در راستا توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهری در حال انجام هستند.

انتهای پیام/


https://www.qom.ir/uPNr