رفتن به محتوای اصلی

تشریح اقدامات شهرداری قم در هفته پدافند غیرعامل/از برگزاری رزمایش پدافند شیمیایی تا اجرای دوره‌های آموزشی

تشریح اقدامات شهرداری قم در هفته پدافند غیرعامل/از برگزاری رزمایش پدافند شیمیایی تا اجرای دوره‌های آموزشی
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، اقدامات شهرداری قم در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

به گزارش شهرنیوز، سوم الی دهم آبان ماه سال جاری به‌عنوان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نام‌گذاری گردیده و شعار محوری این هفته " ایران پایدار، به وسعت ایمان به بلندای امید " نام‌گذاری شده است،

در همین راستا مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز اقدامات و برنامه‌های شهرداری قم در حوزه پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

مهدی برزویی خواه با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک رویکرد است و بسیاری از اقدامات شهرداری قم از جمله ایجاد دسترسی‌های جدید، بازگشایی معابر، ایمن‌سازی محیط‌های شهری و... در راستای اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل قرار دارد، گفت: ازاین‌رو با توجه به اینکه فعالیت‌های شهرداری مستمر و بدون تعطیلی است؛ اقدامات شهرداری قم صرفاً محدود به ایام هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نیست.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ترویج موضوع مهم پدافند غیرعامل در سطح شهر اقدامات اختصاصی در ایام این هفته توسط مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم برنامه‌ریزی شده است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: برگزاری رزمایش پدافند شیمیایی با موضوع نشت مواد خطرناک، طراحی، نصب و اکران بنرهای گرامی داشت هفته در سطح شهر، نصب پوسترهای آموزشی و ترویجی پدافند غیرعامل در اتوبوس‌های شهری، پخش کلیپ‌ها و فایل‌های تصویری مرتبط با پدافند غیرعامل در تلویزیون‌های شهری، اجرای دوره‌های آموزشی مشترک و تخصصی پدافند غیرعامل با همکاری شرکت گاز استان، پست‌بانک و سازمان برنامه‌ریزی استان ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای نکوداشت این هفته است.

وی اضافه کرد: ارائه نکات آموزشی مرتبط با پدافند غیرعامل به دانش آموزان در قالب دو طرح آموزشی کودکان آماده در مدرسه (کام) و مدرسه آماده، برگزاری  جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری قم و... برخی از اقدامات اجرایی این مرکز به منظور گرامی داشت هفته پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/DkPlq