رفتن به محتوای اصلی
۱۵ اسفند, ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
با تکیه‌بر توان داخلی؛

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم انجام شد

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم انجام شد
معاون سازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، سید امید خداشناس از تأمین موانع انتهایی خط یک مترو خبر داد و اظهار داشت: این تجهیزات با استفاده از توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در بخش ریلی مترو صورت گرفته که این اقدام سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور و کمک به بومی‌سازی صنعت ریلی کشور است.

وی با تأکید بر حضور مدیران سازمان قطار شهری قم در پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ابراز کرد: از توانمندی‌های یکی از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مترویی در شهر مشهد و فرآیند موفقیت‌آمیز تست کارخانه‌ای موانع انتهایی(بافر استاپ) بازدید شد.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه تعداد 11 دستگاه مانع انتهایی جهت نصب در بخش‌های مختلف خطوط ریلی فاز یک مترو قم ازجمله سالن پارکینگ، خط تست و دیگر بخش‌های دپو و مسیر موردنیاز است گفت: این موانع توسط یک شرکت داخلی ساخته‌شده و با موفقیت تست گردید و به‌زودی جهت نصب در پروژه، حمل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موانع انتهایی نقش مهمی در ایمنی بهره‌برداری داشته و 9 دستگاه از این موانع انتهایی از نوع اصطکاکی و 2 دستگاه دیگر هیدرولیکی/اصطکاکی هستند.

خداشناس عنوان کرد: از موانع انتهایی در انتهای خطوط ریلی استفاده می‌شود تا در مواقع اضطراری و در صورت عدم توقف به‌موقع قطار، با توقف آن از ناوگان و زیرساخت‌های ریلی محافظت‌شده و مانع از بروز خسارات جانی و مالی شدید شود.

انتهای پیام/102


https://www.qom.ir/KDPbK