رفتن به محتوای اصلی
۲۱ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲

بکارگیری روش‌های نوین و تکنولوژی روز در حوزه فضای سبز قم/کاهش 50 درصدی مصرف آب با استفاده از چیپس چوب

بکارگیری روش‌های نوین و تکنولوژی روز در حوزه فضای سبز قم/کاهش 50 درصدی مصرف آب با استفاده از چیپس چوب
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاهش 50 درصدی مصرف آب با استفاده از چیپس چوب‌های تولیدی در مرکز تحقیقات، آموزش و تولیدات سازمان خبر داد.

به گزارش  واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تولید بیش از 2 هزار متر مکعب چیپس چوب در سال گذشته در سایت مرکز تحقیقات و تولید گل و گیاه زینتی شهرداری اظهار کرد: این چیپس چوب‌ها آماده برای قرارگیری بر روی چاله‌ها و تشتک‌های درختان کاشته شده در فضای سبز جنگلی و مناطق سبز شهری موردنظر است.
وی با بیان اینکه کاهش 50 درصدی مصرف آب و تبدیل‌شدن به کود مورد نیاز خاک ازجمله مزایای استفاده از چیپس چوب است افزود: طی سال‌های اخیر رویکرد جدی در مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برای بکارگیری روش‌های نوین و تکنولوژی روز در حوزه فضای سبز اتخاذشده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم استفاده از کودهای ارگانیک، روش‌های کاشت و جابجایی به‌روز گیاهان، استفاده از چیپس چوب و... را بخشی از این اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین در حوزه تأمین انرژی و تأسیسات نیز چنین رویکردی دنبال شده که از آن جمله استفاده از پنل های خورشیدی و آبگرمکن های خورشیدی در عرصه‌های فضای سبز برای تأمین انرژی برق و آب گرم بوده است.
انتهای پیام/


منبع مطلب: واحد خبر سازمان پارکها و فضای سبز
https://www.qom.ir/r2N4