رفتن به محتوای اصلی
۶ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳

افزایش ظرفیت پذیرش پارکینگ‌های عمومی شهر قم در تعطیلات نوروزی

افزایش ظرفیت پذیرش پارکینگ‌های عمومی شهر قم در تعطیلات نوروزی
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ورود زائرین و مسافران به پارکینگ‌های عمومی در تعطیلات سال جدید و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به زائرین و مسافرین، عامل افزایش ظرفیت پذیرش شد.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، حسین شعبان زاده با اعلام افزایش ظرفیت پذیرش در پارکینگ‌های عمومی شهر قم، از رفع موانع عمرانی و پیش‌بینی تمهیداتی در این خصوص خبر داد.

به گفته وی، با توجه به تجربه سال‌های قبل به‌ویژه بعد از فروکش کردن موج همه‌گیری کرونا و  ورود مسافرین و زائرین در تعطیلات پایان سال به شهر قم و کمبود فضای پارکینگی، بر آن شدیم تا با برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم بتوانیم ضمن بهره‌برداری از حداکثر فضای پارکینگی، به این ظرفیت افزوده و میزبان خودروهای بیشتری در پارکینگ‌های سطح شهر، به‌ویژه در هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: بخشی از پارکینگ ضلع شرقی حرم که در اختیار محوطه کارگاهی بود قبل از عید با هماهنگی‌های صورت گرفته، پاک‌سازی و به فضای پارکینگی افزوده شد.

وی در خصوص افزایش ظرفیت پارکینگ طبقاتی زائر نیز گفت: سعی شد در محوطه‌ها و راهروهایی که جهت تردد خودروها و همچنین بحث ایمنی پارکینگ مشکلی نداشته باشد، فضاهای موجود بکار گیری شود و در این خصوص 600 سلول پارکینگی به فضای پارکینگ زائر افزوده شد.

شعبان زاده بهره‌برداری از پارکینگ چهارسو  در ایام قبل از آغاز تعطیلات را نیز در  این خصوص ارزیابی کرد و ادامه داد  این پارکینگ نیز در تعطیلات میزبان خودروها بود که در کنار بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت پارکینگ شهید کاظمی تا حد زیادی نسبت به سال قبل توانستیم نیازهای پارکینگی هسته مرکزی شهر را تأمین نماییم.

پایان پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/n8N6