رفتن به محتوای اصلی
۱۶ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
در جلسه قرارگاه ۱۹ دی استان قم مطرح شد؛

از ضرورت ورود جدی‌تر به مسائل حجاب و عفاف تا اهمیت همکاری بین دستگاهی در برخورد با ناهنجاری‌ها در قم

از ضرورت ورود جدی‌تر به مسائل حجاب و عفاف تا اهمیت همکاری بین دستگاهی در برخورد با ناهنجاری‌ها در قم
در جلسه قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم، آخرین وضعیت مسائل فرهنگی و اجتماعی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرنیوز، جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی استان قم با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سردار محمدرضا موحد دبیر این قرارگاه و فرمانده سپاه استان برگزار و طی آن مباحث مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار قم در این جلسه با بیان اینکه شهر مقدس قم به‌واسطه جایگاه و اهمیتی که دارد همواره در معرض توجه و توطئه‌های دشمنان قرار دارد، اهمیت قرارگاه ۱۹ دی استان قم در مباحث فرهنگی و اجتماعی را موردتوجه قرار داد و افزود: این قرارگاه با همان قدرتی که فعالیت‌های خود را آغاز کرده باید استمرار و برنامه‌های خود را با قدرت به پیش ببرد.
سید محمدتقی شاهچراغی خاطرنشان کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه در موضوع عفاف و حجاب باید اصل مردمی‌سازی با اهتمام به الزامات و التزامات آن موردتوجه نهاد‌های فرهنگی و متولی قرار بگیرد.
وی با تأکید نسبت به‌ضرورت توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی شهر مقدس قم، گفت: در این عرصه اقدامات ارشادی و تبیینی در اولویت اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم قرار دارد.
استاندار قم همچنین نسبت به برخورد با هنجارشکنان برابر با ضوابط و قوانین موجود در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.
اهمیت همکاری بین دستگاهی در برخورد با ناهنجاری‌ها
فرمانده سپاه استان قم نیز طی سخنانی ابراز کرد: برای نهادینه‌سازی و اثرگذاری اقدامات حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب، باید مباحث و مسائل ایجابی و تبلیغی ترویجی در سال جاری موردتوجه و اهتمام مسوولان و دستگاه‌های عضو باشد.
سردار محمدرضا موحد با تأکید بر اینکه در مسائلی که هنجارشکنان نسبت به رعایت قانون توجه لازم را ندارند باید دستگاه‌های قضایی و انتظامی برابر مقررات با آن‌ها برخورد کنند، افزود: در حوزه مباحث ایجابی اقدامات مؤثری در سطح استان قم در حال انجام است.
لزوم توجه به دغدغه‌های بزرگان دینی در قم
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های حوزه فرهنگی به موازات کشور در استان قم نیز تقویت و توسعه یابد، گفت: شهر قم به‌واسطه ویژگی‌های زائرپذیری خود ممکن است با مسائل و مباحثی روبه‌رو شود که در شهر‌های دیگر کمتر رخ می‌دهد.
احمد حاجی‌زاده اهمیت توجه به مسائل فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید دغدغه بزرگان دینی و مردم در خصوص ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهر برطرف شود.
اقتدار قانون در مباحث فرهنگی و اجتماعی باید حفظ شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به‌ضرورت توجه بیشتر به مسائل حوزه فرهنگ، اظهار داشت: ضرورت دارد تا این قرارگاه طی ماه‌های آینده تمرکز بیشتری نسبت به مسأله عفاف و حجاب داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر در امر عفاف و حجاب لازم است تا اصل کلی اقتدار قانون در بین مجریان و مردم به‌صورت صحیح نهادینه و موردتوجه باشد.
وی خاطرنشان کرد: ترویج و اقناع‌سازی موضوعات پیرامون عفاف و حجاب و اصلاح سبک زندگی دو عامل مهم برای تأثیرگذاری در مسائل فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه مقوله عفاف و حجاب است.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/rUNE