رفتن به محتوای اصلی
۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲

از تصویب استعفای رئیس شورا تا تسریع فرایند تملک فاز 5 عمار یاسر

از تصویب استعفای رئیس شورا تا تسریع فرایند تملک فاز 5 عمار یاسر
استعفای رئیس شورای اسلامی شهر قم برای دومین بار در دستور جلسه علنی این شورا قرار گرفت و تصویب شد.
استعفای رئیس شورای اسلامی شهر قم برای دومین بار در دستور جلسه علنی این شورا قرار گرفت و تصویب شد.

به گزارش شهرنیوز، در هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، هشت لایحه و طرح مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه  تقاضای استعفای دکتر حسین اسلامی از عضویت در شورای اسلامی شهر قم مورد رای قرار گرفت و تصویب شد.

سپس نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه شماره 905 مورخ 12/02/1402 موضوع اعتبار مصوبات قبلی دفترچه تعرفه عوارض توسط حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد و از اصلاح لایحه خبر داد.

 سپس لایحه اخذ مجوز حذف تبصره‌های 2 ماده 4 قرارداد شماره 53746 مورخ 25/04/ 1399  مربوط به مجموعه باغ پرندگان مورد بررسی قرار گرفت و صابری گفت: در ضمیمه لایحه ذکر نشده که چرا بازرسی درخواست حذف این بند را دارد و همچنین مشمول بلیط  نیم بها نیز در قرارداد ذکر شده و کمیسیون این لایحه را رد کرده است.

محمد وحید نیا، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در خصوص این لایحه گفت: اداره‌کل بازرسی استان قم برای اختصاص هزار بلیط نیم بها  به شهرداری اشکال وارد کرده است زیرا در دفتر مالی شهرداری ثبت نمی‌شود و باید در ساز و کارهای رفاهی دیده شود.

مجید اخوان بیان کرد: ما به استناد نامه بازرسی نمی‌توانیم لایحه‌ای که در شورا تصویب شده را لغو کنیم و نباید این موضوع باب شود مگر شهرداری خود بخواهد این موضوع را لغو کند.

نرگس نیازمند، عضو هیئت رئیسه نیز بیان کرد: شهرداری از سهم خود این تخفیف را لحاظ کرده و به مراکز فرهنگی و آموزشی داده است و سرمایه گذار سهم خود را به صورت کامل دریافت می‌کند.

 روح الله امراللهی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در ادامه جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری پلاک ثبتی 11174 با کد نوسازی 1-236-6-5 به هیات امنای مسجد و اهالی خیابان کلهری ( باغ جهانگیری) با حفظ مالکیت شهرداری را مطرح کرد و گفت: در ادامه طرح‌های فرهنگی و توسعه شهری کمیسیون با واگذاری این زمین موافقت کرده است.

اخوان اما با واگذاری زمین با ملکیت شهرداری مخالفت کرد و موافق واگذاری زمین با مالکیت مسجد بود.

حجت السلام و المسلمین مرتضی استقامت، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: این واگذاری مشکلات فقهی دارد. وقتی صیغه مسجد خوانده شود؛ دیگر نمی‌توانیم آن را توسعه دهیم و اختیار آن دیگر با حاکم شرع خواهد بود.

محرری نیز در ادامه بیان کرد: حفظ مالکیت شهرداری برای این است که اگر در آینده در مسیر توسعه قرار گرفت بتوانیم اختیار تغییر داشته باشیم.

امراللهی تصریح کرد: مسجد محل تجمع مردم است و از خیرین دعوت می‌کنیم اهتمام به ساخت مسجد داشته باشند.

همچنین  امراللهی لایحه اخذ مجوز  اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرحهای دولتی برای پروژه فاز 5 عماری یاسر حدفاصل میدان سپاه به سمت خیابان رسالت را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: برای اجرای این طرح نیز پلاک به پلاک تملک آن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: اخطارهای لازم صادر شده اما مالکین همکاری نداشته‌اند و در صورت عدم همکاری نیاز به ماده 9 داریم و باید این مسیر هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

صابری درباره این لایحه تصریح کرد: شهرداری باید در نرخ گذاری انصاف را رعایت کند و به صورت یکسان نرخ اجرا شود تا مالکین با رضایت با شهرداری توافق کنند.

سید ابوالفضل اسماعیلی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در ادامه تصریح کرد:  در این پروژه پیشرفت خوبی در منطقه هفت داشته و تلاش شده اجحافی به مردم نشود و تنها برای عدم توقف پروژه گاهی نیاز به ماده 9 است و گرنه شهروندان همکاری خوبی با شهرداری دارند.

**10 درصد سهم تجاری منطقه پردیسان واگذار شود

وی همچنین با تاکید بر واگذاری 10 درصد سهم تجاری منطقه پردیسان به شهرداری گفت: این 10 درصد در واقع سهم مردم و شهر است و نیاز است این چالش برای مردم حل شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: امیدواریم با توجه به تعاملاتی که بین این دو دستگاه وجود دارد به زودی این مشکل نیز رفع شود و به نتیجه برسد زیرا کمک زیای به مدیریت شهری خواهد شد.

 اسماعیلی در پایان تصریح کرد: این 10 درصد در واقع سهم مردم و شهر است و نیاز است این چالش برای مردم حل شود.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/ugNC