رفتن به محتوای اصلی
۳۰ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲

اجرای پروژه‌های مختلف ترافیکی در بلوار شهید خداکرم/از نصب دوربین‌های ثبت تخلفات تا احداث کمربندی جدید

اجرای پروژه‌های مختلف ترافیکی در بلوار شهید خداکرم/از نصب دوربین‌های ثبت تخلفات تا احداث کمربندی جدید
ایمن‌سازی بلوار شهید خداکرم به‌عنوان یکی از محورهای پرحادثه شهری در دستور کار منطقه سه شهرداری قم قرار دارد که می‌توان به نصب دوربین‌های ثبت تخلفات، به‌روزرسانی تابلوهای هدایت مسیر، احداث کمربندی کنار ریل راه‌آهن، احداث مسیر کندرو و... اشاره کرد.

به گزارش واحد خبر منطقه سه شهرداری قم، بلوار شهید خداکرم یکی از ورودی‌های اصلی شهر و به‌عنوان یکی از محورهای پرتردد و پرحادثه قم به شمار می‌رود که تردد روزانه بیش از 14 هزار وسیله نقلیه خود نشان از اهمیت این محور دارد.

عبور ایمن عابران پیاده جزو یکی از دغدغه‌ها در این محور است که در این راستا به‌منظور سهولت در تردد و ایمن‌سازی عبور عابران مسیرهای عابر پیاده در بلوار شهید خداکرم، عملیات اجرایی رفیوژ وسط به‌صورت حفاظ فلزی در مقابل پل عابر پیاده بلوار خداکرم مقابل هلال‌احمر به طول 132 متر در دست اقدام است.

همچنین با هماهنگی پلیس راهور اقدامات قانونی جهت  نصب چهار سامانه دوربین‌های ثبت تخلفات در این بلوار صورت گرفته‌شده که هم‌اکنون عملیات اجرایی نصب پایه‌ها و فونداسیون سامانه‌های تخلف عبور از سرعت غیرمجاز در این بلوار آغاز شده است.

اورهال و نصب تابلوهای هدایت مسیر در سطح منطقه و محور نیز در دست اجراست که تعداد 8 عدد تابلو مجدد بازسازی و 6مورد آن طبق دستورالعمل مصوب شورای ترافیک استان در بلوار شهید خداکرم و مابقی در سطح منطقه سه نصب می‌شود.

برای کاهش حجم تردد و ترافیک این محور نیز احداث کمربندی کنار ریل راه‌آهن توسط منطقه سه اجرایی می‌شود که با احداث این کمربندی بار ترافیکی وارد شده از سمت شهرک‌های صنعتی از میدان تره‌بار به سمت کمربندی امام علی(ع) هدایت خواهد شد.  

گفتنی است از دیگر پروژه‌های اجرا شده در بلوار شهید خداکرم می‌توان به خط‌کشی، احداث کندروی مسیر رفت به طول هشت کیلومتر، ایجاد سه مسیر سرعت‌کاه اشاره کرد که به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tmPlH