رفتن به محتوای اصلی
۱۲ بهمن, ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۹

اجرای برنامه‌های دهه فجر با همدلی تمام دستگاه‌ها /شهرداری 150 مسجد را آذین‌بندی می‌کند

اجرای برنامه‌های دهه فجر با همدلی تمام دستگاه‌ها /شهرداری 150 مسجد را آذین‌بندی می‌کند
دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: 44 برنامه‌محوری با مشارکت شهرداری و سایر ارگان‌ها در ایام دهه فجر اجرا می‌شود و شهرداری آذین‌بندی 150 مساجد را برعهده‌گرفته است.

به گزارش شهرنیوز؛‌ حسن مالکی‌نژاد در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، برنامه‌های محوری در ایام دهه فجر را موردبررسی قرار داد و اظهار داشت: 28 کمیته با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در استان و ذیل ستاد تشکیل‌شده است.

وی برنامه روز 12 بهمن‌ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهر در ایام یوم‌الله دهه فجر دانست و افزود: در این روز با حضور نیروهای مسلح و مردم در حرم مطهر برنامه خطبه‌خوانی برگزار شده و برنامه‌های دهه فجر با نواختن زنگ انقلاب آغاز می‌شود و سپس به سمت بیت حضرت امام(ره) حرکت خواهیم کرد، اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میدان روح‌الله نیز اختتامیه برنامه صبح روز 12 بهمن خواهد بود.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر تصریح کرد: در روز 13 بهمن برنامه مهمانی لاله‌ها طبق سنوات گذشته در گلزار شهدا با گل‌باران مزار شهدا اجرا و حضور مردم اجرا می‌شود و گروه‌های جهادی مسئولیت آن را برعهده‌گرفته گرفته‌اند تا یاد و خاطره شهدا در این روز گرامی داشته شود.

وی برنامه‌های روز 21 بهمن‌ماه را نیز تشریح کرد و گفت: روز جمعه 21 بهمن‌ماه همایش دوچرخه‌سواری از بیت امام خمینی(ره) تا مصلا قدس اجرا می‌شود و اختتامیه برنامه نیز در مصلی قدس خواهد بود.

مالکی‌نژاد برنامه شب 22 بهمن‌ماه را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: در شب 22 بهمن‌ماه ندای الله‌اکبر در تمام شهر پخش خواهد شد و تمام مساجد شهر باید در این مراسم شرکت کنند تا ندای الله‌اکبر از بلندگوی مساجد در سطح شهر طنین‌انداز شود.

وی از اجرای برنامه‌های جشن در شب پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برنامه اصلی در موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود و نورافشانی شهر نیز در موزه و بسیاری از مکان‌های کلیدی شهر مانند کوه خضر نبی انجام می‌شود و شهرداری مشارکت زیادی در اجرای برنامه‌ها داشته است.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر ادامه داد: سپاه، بسیج،‌ اوقاف، شهرداری و بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های ایام دهه فجر مشارکت داشته و این همیاری و همدلی در تمام برنامه‌ها دیده می‌شود که جای تشکر و شکرگزاری دارد.

وی برنامه‌های روز 22 بهمن‌ماه را نیز تشریح و خاطرنشان کرد: در روز 22 بهمن رویکرد راهپیمایی بر اساس سرودخوانی و جمع خوانی با محوریت پیام‌های انقلاب اسلامی است.

مالکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در روز 22 بهمن غرقه‌های تبیینی و نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی برپا می‌شود و تا شب جشن برپا است؛ همچنین ایستگاه‌های صلواتی مردمی نیز برپا خواهد شد.

وی از اجرای 44 برنامه‌محوری با مشارکت شهرداری و سایر ارگان‌ها خبر داد و ابراز کرد: 44 مسجد برنامه دهه ایام‌الله فجر را در قالب جشن برگزار می‌کنند و پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های مختلف در این ایام افتتاح می‌شود.

دبیر ستاد برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر تأکید کرد: برنامه‌های ایام دهه فجر فقط در شهر قم برگزار نشده و تمام استان را پوشش داده‌ایم و 10 ایستگاه، دستاوردهای انقلاب را به نمایش خواهند گذاشت،‌ همچنین مدارس نیز به‌صورت گسترده در این جشن شرکت کرده و نخبگان مدارس در این مراسم شرکت خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: سپاه 600 مدرسه را آذین‌بندی می‌کند و شهرداری نیز آذین‌بندی 150 مساجد را برعهده‌گرفته است و تمام دستگاه‌ها در کنار هم برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند که امیدواریم امسال متفاوت از سنوات گذشته این جشن برگزار شود.


https://www.qom.ir/DmNN