رفتن به محتوای اصلی
۲۶ دی, ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۲
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم:

اجرای 25600 مترمکعب بتن‌ریزی و 130000 مترمکعب خاک‌برداری در پروژه تونل غدیر قم

اجرای 25600 مترمکعب بتن‌ریزی و 130000 مترمکعب خاک‌برداری در پروژه تونل غدیر قم
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با تأکید بر اینکه 5 هزار میکسر بتن‌ریزی در این پروژه انجام‌شده است، گفت: 25 هزار و 600 مترمکعب حجم بتن‌ریزی در تونل غدیر بوده است.

به گزارش شهرنیوز، مسعود بخشی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های تونل غدیر و فاز پنجم بلوار عمار یاسر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جزئیات پروژه تونل غدیر اظهار کرد: ادامه تونل غدیر یکی از پروژه‌های شاخصی است که توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری قم به سرانجام رسیده است.

وی مجری پروژه تونل غدیر را سازمان توسعه و عمران شهرداری قم دانست و افزود: از دلایل شاخص بودن این پروژه می‌توان به قرارگیری در هسته مرکزی شهر، هم‌جواری با حرم مطهر و روبه‌رو شدن با چالش‌هایی چون تأسیسات شهری اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در تلاشیم  تا چند روز آینده عملیات پایانی و عمرانی سازه تونل غدیر و کنار گذرهای رمپ خروجی به پایان رسیده را به شهرداری قم تحویل دهیم.

وی با تأکید بر اینکه 5 هزار میکسر بتن‌ریزی در این پروژه انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: 25 هزار و 600 مترمکعب حجم بتن‌ریزی در تونل غدیر بوده است.

بخشی با اشاره به  حجم میلگرد استفاده‌شده در این پروژه ابراز کرد: 2600 تن میلگرد معادل 130 تریلی در پروژه تونل غدیر استفاده‌شده است.

وی اضافه کرد: 130 هزار مترمکعب  معادل 20هزار سرویس کامیون  حجم خاک‌برداری تونل غدیر و حدود 11 هزار مترمربع عرشه سازی شده و 9 هزار مترمربع طول دیوارهای نمایی تونل و کنار گذر رمپ‌ها است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم چالش‌ها و مشکلات این پروژه را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: وجود تأسیسات قدیمی زیر کد صفر و تداخل آن با اجرای پروژه روند پروژه را با مشکل و تأخیر  روبه‌رو کرده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسیر در جهت تکمیل یکی دیگر از رینگ‌هایی ترافیکی سطح شهر که محور کمربندی را به هسته مرکزی شهر متصل می‌کند، نیز تأثیرگذار است.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/ymPtd