رفتن به محتوای اصلی
۱۲ آذر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم:

اجرای 115 هزار متر خط‌کشی در قم/تغییر رویکرد در استفاده از خط‌کشی‌های دو جزئی در سطح شهر

اجرای 115 هزار مترمربع خط‌کشی در قم/تغییر رویکرد در استفاده از خط‌کشی‌های دو جزئی در سطح شهر
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای 115 هزار متر انواع خط‌کشی در سطح شهر خبر داد و گفت: اجرای خط‌کشی دو جزئی به‌صورت طولی، عابر پیاده و خط‌کشی‌های سرد از اقدامات انجام شده در سطح معابر شهر است.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اجرای انواع خط‌کشی‌ها در شهر اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک اجرای خط‌کشی‌های طولی و عرضی در معابر سطح شهر است.

 وی افزود: خط‌کشی‌های دو جزئی در سطح معابر و خط‌کشی‌های سرد ازجمله اقداماتی است که در راستای ایمن‌سازی تردد عابران و وسایل نقلیه در سطح شهر انجام شده است.

 مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در سال جاری تاکنون، ۸۴ هزار خط‌کشی طولی سرد، ۳۰ هزار متر خط‌کشی دو جزئی طولی و ۵۰۰ مترمربع خط‌کشی دو جزئی عابر پیاده در خیابان‌های مقابل مدارس و تقاطع‌های شهری انجام شده است.

به گفته خلیلی، ۱۰۰ متر از خط‌کشی‌های دو جزئی در تقاطع‌ها و خط ایست تقاطع توحید و دو طفلان مسلم، تقاطع آیت‌الله صدوقی اجرا شده است.

 وی با اشاره به تغییر رویکرد سازمان برای استفاده از رنگ‌های ترافیکی دو جزئی گفت: به این دلیل که این رنگ‌ها ماندگاری بالایی بین سه تا پنج سال دارند، استفاده از آن‌ها در سطح معابر موجب سرویس‌دهی بهتر ترافیکی خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: رنگ‌هایی که ماندگاری بالایی ندارد، الزام تکرار چندباره رنگ‌آمیزی را ایجاد می‌کند که این موضوع موجب مشکلات ترافیکی و هزینه‌های مضاعف است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tQPfI