رفتن به محتوای اصلی
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
شهردار قم مطرح کرد؛

اتمام تملکات پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

اتمام تملکات پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

 شهردار قم افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

 وی با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

 سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سؤال می‌رود.

 وی با بیان اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته‌شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، ابراز کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

 شهردار قم در خصوص قبرستان وادی‌السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

 سقائیان‌نژاد با تأکید بر اهمیت پروژه‌های بازآفرینی شهری گفت: در ادامه فاز پنج عمار یاسر ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/R9PlA