رفتن به محتوای اصلی

آمادگی شهرداری قم برای برگزاری نماز عید سعید فطر/پیش‌بینی تمهیدات برای تعطیلات پایان هفته در قم

آمادگی شهرداری قم برای برگزاری نماز عید سعید فطر/پیش‌بینی تمهیدات برای تعطیلات پایان هفته در قم
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، از آمادگی کامل شهرداری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عید فطر و خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران خبر داد.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر و برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای گرامیداشت این عید بزرگ اظهار داشت: با فرارسیدن عید سعید فطر که عید همبستگی و همدلی امت مسلمان ایران اسلامی و جهان اسلام است، شهرداری قم جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسمات عید سعید فطر، آماده‌باش ستادها و کمیته‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی جهت استقبال از این عید بزرگ مسلمین را برنامه‌ریزی کرده است.

وی با توجه به تعطیلات پیش رو و حضور خیل عظیم زائرین حرم کریمه اهل‌بیت (س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران، ضمن آماده‎باش کلیه نیروهای خدماتی، فضای سبز و ستادی از آماده‎سازی کلیه بوستان‏های سطح شهر خصوصاً بوستان‎های فدک، مهدی (عج)، امام رضا (ع)، غدیر و انتظار جهت استراحتگاه موقت در راستای خدمات‎رسانی مطلوب به شهروندان و زائرین و اسکان موقت در این ایام خبر داد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام‌شده در سطح مناطق هشتگانه با محوریت حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری برای برگزاری نماز عید فطر در هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س)، مصلی قدس و مسجد مقدس جمکران افزود: با اجرای عملیات گل‌کاری، نصب ریسه‌های رنگی، بنرهای تبریک، المان‌های نوری مزین به جمله تبریک عید سعید فطر در تمام میادین و خیابان‌های اصلی، عملیات ویژه پاک‌سازی کلیه محلات و آماده‌سازی محیط‎های پیرامون بیش از 85 نقطه در سطح مناطق هشتگانه با همکاری و هماهنگی هیئت‌امنای مساجد جهت برگزاری نماز عید سعید فطر ازجمله آذین‌بندی، شستشو، نظافت و پاک‌سازی معابر به‌منظور خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی بهتر به شهروندان در عید سعيد فطر به‌طور مستمر اقدام می‌گردد.

وی از آمادگی جهت استقرار تانکرهای ویژه آب شرب بهداشتی و وضو به‌منظور استفاده نمازگزاران، اعزام بالابر جهت تصویربرداری مراسم و همچنین آمادگی اکیپ‏های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی از قبیل سد معبر، متکدیان و ...  به‌عنوان دیگر اقدامات شهرداری قم در این روز خبر داد.

 میرهادی با اشاره به فعالیت نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر در این ایام اذعان کرد: در راستای تأمین ایمنی، اکیپ‎های سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی در قالب اکیپ‎های پیاده و خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتورسیکلت‌هایEFT و ایستگاه‏های آتش‎نشانی آماده خدمات‎رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر حضور و استقرار همکاران از سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی‌ در روز عید فطر یادآور شد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی در عید سعید فطر به شهروندان از تمامی نقاط شهر به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی‌شده است و ناوگان اتوبوس‌رانی با آمادگی کامل در خدمت نمازگزاران گرامی خواهد بود.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/RRPMo