رفتن به محتوای اصلی
۲۴ بهمن, ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۴

آماده‌باش کامل شهرداری برای بارش برف و باران

آماده‌باش کامل شهرداری برای بارش برف و باران
استقرار مخازن شن و نمک در سطح شهر
تمامی نیروها و ماشین‌آلات خدمات شهری مناطق هشتگانه شهرداری قم در آماده‌باش کامل به‌منظور خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش شهرنیوز؛ در پی ورود سامانه‌های بارشی جدید به شهر قم و بارش برف از صبح امروز و با پیش‌بینی‌های قبلی، تمهیدات لازم به‌منظور خدمات‌رسانی به شهروندان و مقابله با یخ‌زدگی و آب‌گرفتگی معابر توسط نیروهای خدمات شهری مناطق هشتگانه شهرداری در دستور کار قرارگرفته است.
استقرار مخازن شن و نمک با ۲۰ هزار کیسه مخلوط شن و نمک در ۳۰ نقطه در سطح معابر شهر قم به‌منظور پیشگیری از یخ‌زدگی معابر و کنترل تردد و ایمنی شهروندان و وسایط نقلیه ازجمله اقداماتی است که در قالب طرح زمستانه شهرداری قم آغازشده و در صورت نیاز در هر یک از معابر شهر قم به‌روزرسانی خواهد شد.
بیش از ۳۰۰ دستگاه مکانیزه خدمات شهری نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز در اسرع وقت اقدامات لازم را به انجام برسانند.
 ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم شامل ناوگان اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و ون نیز با تمام ظرفیت در مسیرهای مختلف آماده سرویس‌دهی به شهروندان گرامی است.
همچنین سامانه ۱۳۷ شهرداری قم به‌صورت 24 ساعته به‌منظور ثبت و رسیدگی به درخواست‌های مردم در حال فعالیت است تا در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از تماس و اعلام مشکلات، رفع آن در دستور کار قرار گیرد.
شایان‌ذکر است اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر از ابتدای سال جاری در دستور کار شهرداری قم قرار داشته و بیش از 90 درصد از این نقاط رفع خطر شده است.


https://www.qom.ir/l2N4