رفتن به محتوای اصلی
۲۰ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹
مدیرعامل سازمان سیما، منظر شهرداری قم خبر داد:

آغاز عملیات نصب المان بزرگ دروازه ورودی شهر قم

آغاز عملیات نصب المان بزرگ دروازه ورودی شهر قم
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: عملیات نصب المان دروازه‌های ورودی شهر قم باهدف بهبود و ارتقای سیما و منظر شهر در مبادی ورودی از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری و مطالبات عمومی در خصوص بهبود و ارتقای سیما و منظر شهر قم در مبادی ورودی شهر اظهار داشت: پس از درخواست شهروندان و مطالبه در خصوص بهبود و ارتقای منظر شهری در مبادی ورودی شهر برنامه‌ریزی تحقق این امر در دو حوزه زیباسازی و نصب المان و توسعه فضای سبز از اواسط سال گذشته انجام شد.

 وی به شرایط مناسب فضای سبز اشاره کرد و افزود: در حوزه فضای سبز برنامه‌های جامعی از سالیان گذشته انجام‌شده بود که ایجاد بوستان‌های فراشهری و جنگلی و باغچه‌های گل‌های فصلی و اصلاح ریفیوژها ازجمله این اقدامات بود.

 مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: پروژه فضای سبز و سیما منظر در ورودی‌های تهران، جعفریه، جاده اراک، جاده اصفهان و جاده کاشان طراحی، که بخش عمده آن در سال گذشته انجام و بخشی دیگر آن در سال جاری به پایان می‌رسد.

 وی در خصوص ورودی از سمت تهران تصریح کرد: مجوز عملیات در محدوده حریم داخل شهری صادرشده و طراحی فضای سبز این ورودی و قبل از عوارضی به عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

 جوادیان به طراحی دروازه‌های ورودی شهر با درنظرگرفتن هویت فرهنگی و جایگاه معنوی شهر قم اشاره کرد و گفت: بهبود سیما و منظر مبادی ورودی شهر همراه با تقویت بعد فرهنگی و معنوی شهر قم به‌عنوان ام‌القرای جهان تشیع در دستور کار قرار گرفت و دروازه‌های ۵ ورودی اصلی شهر طراحی شد که امروز شاهد نصب نخستین دروازه از سمت آزادراه تهران خواهیم بود.

 وی رعایت اصول ایمنی و ترافیکی این پروژه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: هماهنگی‌ها با نهادهای ذی‌ربط به‌منظور اجرای اصولی و استاندارد این سازه‌ها صورت‌گرفته و این دروازه‌ها در ورودی‌های تهران، جاده قدیم کاشان، جاده اراک، ورودی جعفریه و ورودی جاده قدیم اصفهان نصب خواهند شد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/RpPfm