رفتن به محتوای اصلی
۱۴ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
معاون شهردار قم خبر داد:

آغاز اعمال ثبت تخلفات سرعت در بلوار شهید خداکرم قم از 15 اسفند

آغاز اعمال ثبت تخلفات سرعت در بلوار شهید خداکرم قم از 15 بهمن
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز اعمال ثبت تخلفات سرعت در بلوار شهید خداکرم از 15 اسفندماه 1402 خبر داد.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری قم برای افزایش ایمنی تردد در سطح معابر شهری اظهار داشت: محورهای غدیر و شهید خداکرم ازجمله معابر پرحادثه و مخاطره‌آمیز شهری به شمار می‌رود که در این راستا هوشمندسازی تردد و ثبت تخلفات سرعت در این محورها در دستور کار قرارگرفت.

وی با بیان اینکه 5 سامانه از چند ماه قبل در بلوار غدیر به‌منظور کنترل سرعت مجاز نصب شد، ابراز کرد: با نصب این سامانه‌ها خوشبختانه شاهد کاهش حدود 50 درصدی حوادث و سوانح در این محور هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه این سامانه‌ها، سرعت را به‌صورت لحظه‌ای و میانگین ثبت می‌کند، اذعان کرد: 4 سامانه نیز در بلوار شهید خداکرم نصب و راه‌اندازی شده است که از 15 اسفندماه، ثبت تخلفات سرعت به‌صورت میانگین و لحظه‌ای آغاز می‌شود.

وی مخاطرات ترافیکی بلوار شهید خداکرم را مورد توجه قرار داد و افزود: انواع ترددهای سبک، سنگین، موتورسیکلت و عابر پیاده را در این محور شاهد هستیم که از لحاظ ترافیکی وضعیت پیچیده‌ای ایجاد کرده و متأسفانه آمار تصادفات فوتی و جرحی در این بلوار زیاد است که امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه‌ها، بتوان کنترل بهتری در وضعیت ترافیکی بلوار داشت.

خانه‌زاد هزینه اجرای این سامانه در بلوار شهید خداکرم را 55 میلیارد ریال دانست و گفت: این سامانه‌ها در حدود 2 کیلومتری نصب‌شده و به غیر از ثبت تخلفات سرعت، کلاس‌بندی خودروها را در 9 سطح انجام می‌دهد.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/KEPYv