رفتن به محتوای اصلی
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۴ / ۱۲:۵۶
مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی حرم مطهر حضرت معصومه(س):

طراحی المان‌های شهری برای معرفی محورهای تاریخی شهر قم

طراحی المان‌های شهری برای معرفی محورهای تاریخی شهر قم
مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: برای معرفی بهتر محورهای تاریخی شهر قم، طراحی المان‌هایی با این منظور صورت می‌پذیرد.

علیرضا خاکی، در گفت‌وگو با شهرنیوز به تشریح اقدامات انجام شده در سال 1403 اظهار کرد: این سازمان همچون سال‌های گذشته در چندین حوزه عملیاتی پیرامون حرم و بافت فرسوده فعالیت داشته است.

وی به پروژه بهسازی چهارراه بازار اشاره کرد و افزود: طراحی این پروژه از سال 1402 با همکاری میراث فرهنگی آغاز شده و در سال 1403 ادامه یافت. بخشی از این پروژه به سال جاری نیز کشیده شده است. در این پروژه، سازمان در حوزه جداره‌ها ورود کرده و همکاری خوبی با معاونت فنی و عمرانی در زمینه کف و مسیرها داشته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر همچنین از بهسازی و تکمیل محور فرهنگی خبر داد که پس از گذشت 6 سال از اجرای اولیه، نیازمند بازسازی بود.

خاکی تصریح کرد: برخی بخش‌ها مانند جداره خانه آیت‌الله روحانی به دلایلی تاکنون تکمیل نشده بود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات سال 1403، طراحی و نصب المان‌های شناسایی در ابتدای هر محور فرهنگی بود که اجرای آن از سال گذشته آغاز شده و تکمیل آن به سال جاری موکول شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: این المان‌ها به منظور معرفی بهتر محورهای فرهنگی در معابر منتهی به حرم طراحی شده‌اند.

خاکی در پایان تأکید کرد: این سازمان با جدیت به پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های جدید در راستای زیباسازی و بهسازی محدوده حرم مطهر ادامه خواهد داد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/mltNU3