به گزارش شهرنیوز به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق اهداف شهر هوشمند، دو خدمت جدید در حوزه مدیریت پسماند در سامانه زیماند فعالشده است.
این خدمات شامل بخش نظارت بهمنظور بررسی تخلفات در حوزه غرفههای بازیافت، خودروهای جمعآوری پسماند خشک و صدور مجوز املاک است.
همچنین بخش فروشگاه با هدف ارائه کالاهای زیستمحیطی ازجمله کیف نان، کیف خرید و ... و همچنین کالاهای تحت اشراف سازمان همچون خاک و کمپوست به شهروندان و همیاران سامانه زیماند راهاندازی شده است .
این خدمات، با هدف تسهیل امور شهروندان، تسریع فرایندها و کاهش مراجعات حضوری راهاندازی شدهاند.
گفتنی است سامانه زیماند، سامانه مشارکت شهروندی بوده که شهروندان با نصب آن میتوانند علاوه بر خدمات شهروندی متنوع مربوط به حوزه مدیریت پسماند از تخفیفات سامانه برخوردار شوند.