علی مؤمن حجازی در گفتوگو با خبرنگار شهرنیوز اظهار کرد: اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو حوزه نرم افزار و حوزه زیرساخت پیگیری شده است.
وی افزود: در حوزه زیرساخت راهاندازی سرویسهای متعدد تلفنهای تحت شبکه و ایجاد ارتباطات حداکثری بین ساختمانهای مختلف شهرداری از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به کثرتی که ساختمانهای شهرداری در سطح شهر قم داشتند این اتفاق افتاد، همچنین دو سامانه تلفنی یا مرکز تماس وجود داشته که یکی سامانه ۱۳۷ و سامانه ۱۲۵ بود که درباره این گزارشی ارائه خواهد شد.
مؤمنحجازی با اشاره به ارتقای زیرساختی سامانهها گفت: تعدادی تدابیر امنیتی و عملکردی نیز برای این دو سامانه ایجاد شد تا این اطمینان کسب شود که این سیستمها همیشه بتوانند بدون وقفه کارهای خود را انجام دهند.
وی با اشاره به تلاش برای ارتقای بازدهی شبکهها خاطرنشان کرد: به این منظور بر ارتباطات بی سیم و به صورت مشخص دکلهای رادیویی کار ویژه انجام و بیش از ۱۱۵ دکل رادیویی در سطح شهر نصب و در برخی نقاط پشتیبانی شد.