محمد عباسی در گفت و گو با خبرنگار شهرنیوز با اشاره به نتایج بررسیهای میدانی مبنی بر بینظمی در تردد اتوبوسها و زمانهای انتظار طولانی که گاهی اوقات بیش از ۲۰ دقیقه به طول میانجامید، اظهار کرد: بررسی این موضوعات بهعنوان دلایل اصلی کاهش استقبال شهروندان از حملونقل عمومی در دستور کار بود و بخش قابلتوجهی از شهروندان با انتقاد از عدم امکان برنامهریزی دسترسی به اتوبوسها، آنها را به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق میداد.
وی با تشریح راهکارهای اجراشده توسط حوزه معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری قم بهمنظور رفع این معضل و انتظام بخشی به سرفاصله اتوبوسها در خطوط مختلف سطح شهر، ادامه داد: با تمرکز بر نظمبخشی به زمانبندی حرکت ناوگان اتوبوسرانی، در بسیاری از خطوط موفق شدیم فواصل انتظار را به شکل قابلتوجهی کاهش دهیم. این نظم، اعتماد مردم را بازگرداند.
مدیرکل مهندسی و امور اجرایی حملونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه اقدامات مکمل را گام بعدی در زمینه حل این معضل عنوان کرد و افزود: برای اینکه شهروندان مجبور نباشند حتی زمانی نزدیک به ۱۵ دقیقه را در ایستگاه منتظر بمانند، سامانههای هوشمند اطلاعرسانی آنلاین در قالب برنامههای موبایلی، پیامک، تماس تلفنی، کدهای دستوری و درگاه اینترنتی راهاندازی شد تا مسافران از زمان دقیق رسیدن اتوبوس مطلع شوند.
عباسی همچنین از نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد و گفت: به موازات افزایش نظم، کیفیت سرویس دهی را نیز ارتقا داده شد. بهسازی و بازسازی ناوگان ازجمله تعویض صندلیها، سرویس و فعالسازی دستگاههای تهویه مطبوع، استانداردسازی فضای داخلی اتوبوسها نیز انجام شد تا مسافران با آرامش بیشتری سفر کنند.
وی بابیان اینکه آمار رضایتمندی مسافران نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته گفت: این موفقیت، نتیجه تلاش همکاران در بخشهای عملیاتی و فنی معاونت حملونقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم است که با دلسوزی برای ارتقای سطح سرویسدهی به حملونقل عمومی قم تلاش کردهاند و در این زمینه اجرای برنامههای دیگر باقدرت در حال انجام است.