رفتن به محتوای اصلی
گروه پژوهش شهرداری قم
۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
در پیام شهردار قم در گرامیداشت روز معلم مطرح شد؛

نقش ارزشمند معلمان در پاسداری از نور دانش و بینش/بخش مهمی از پیشرفت‌های کشور مدیون فعالیت بی‌دریغ معلمان است

نقش ارزشمند معلمان در پاسداری از نور دانش و بینش/بخش مهمی از پیشرفت‌های کشور مدیون فعالیت بی‌دریغ معلمان است
شهردار قم با صدور پیامی ضمن گرامیداشت 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و «روز معلم»، برنقش بی‌بدیل و ارزشمند معلمان در ساخت نسلی آگاه، توانمند و مسئولیت‌پذیر تأکید کرد.

به گزارش شهرنیوز، در پیام دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم آمده است:

چراغ دانش و معرفت زمانی روشن می‌شود و پرنور باقی می‌ماند که محافظ و نگهداری دلسوز داشته باشد. نقش معلم در پاسداری از پرتوی دانش است که بازتاب این نور را از نسلی به نسل‌های بعد ماندگار می‌سازد و بینش افراد را به‌دنبال دارد.

آموزش‌وپرورش کودکان و نوجوانان در ابتدای ورود به جامعه و حضور در اجتماع حقیقت ارزشمندی است که اگر بدان توجه شود می‌تواند شرایط آن جامعه و اجتماع را بهبود بخشد و باعث ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد شود. معلمان امروز دانش آموزان دیروزی هستند که در سایه مهربانی و دلسوزی دبیران خود رشد کردند و چراغ دانش را در دست گرفتند تا این امانت ارزشمند را در مسیر رشد انسان به نسل‌های بعد بسپارند.

این معلمان هستند که جامعه فرهیخته و افراد توسعه‌گر دهه‌های بعد را تعلیم می‌دهند و اگر هر جامعه‌ای به اهداف کوچک و بزرگش می‌رسد،  قطعاً بخش مهمی از این پیشرفت مدیون فعالیت بی‌دریغ معلمان است و ازاین‌روی جایگاه ارزشمند و تأثیرگذار تعلیم و تعلم شایسته تکریم و احترام است. اگر این‌گونه نبود بزرگان هیچ زمانی بر حفظ کرامت استاد و معلم تأکید نداشتند و حافظ شیرازی این‌گونه شعر به زبان نمی‌آورد که: سعی نابرده در این راه به‌جایی نرسی،  مزد اگر می‌طلبی طاعت استاد ببر.

ضمن گرامیداشت یاد و نام اسوه معلمان انقلاب اسلامی، علامه شهید استاد مرتضی مطهری، فرارسیدن روز معلم را به‌تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تعلم تبریک عرض نموده و از درگاه حضرت حق، سعادت و توفیق را در این مسیر پرافتخار و سایر شئون زندگی طلب می‌نمایم.

 انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/ZwPlQ