رفتن به محتوای اصلی
سازمان توسعه و عمران
۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۲
رئیس شورای استان قم:

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای شهر و روستا در قم/تصمیمات شوراها لازم‌الاجرا است

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای شهر و روستا در قم/تصمیمات شوراها لازم‌الاجرا است
رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولین باید با آن همراهی داشته باشند.

به گزارش شهرنیوز، ماشاالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراها است.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراها است.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولین باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم.

وی اضافه کرد: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/RePK9