رفتن به محتوای اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم:

خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی به 100 هزار نفر در روز/شهروندان به رانندگان اتوبوس امتیاز دهند

خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی به 100 هزار نفر در روز/شهروندان به رانندگان اتوبوس امتیاز دهند
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان اینکه روزانه حدود 100 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابجا می‌شوند، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک، آلودگی هوا و ... است.

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اینکه آموزش رانندگان اتوبوس‌رانی به‌صورت اجباری دنبال می‌شود، اظهار داشت: روزانه حدود 100 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوس‌رانی جابجا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم متوسط تعداد جابجایی مسافر را بالا ببریم، ابراز کرد: هدف ما این است که حداکثر پیاده‌روی یک شهروند برای رسیدن به ایستگاه 400 متر باشد و تلاش داریم هرچه سریع‌تر این هدف را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه احداث ایستگاه‌های سبز توسط شهرداری‌های مناطق در حال انجام است، مطرح کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که مردم استقبال بیش‌تری از حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نجات‌دهنده بسیاری از مسائل ازجمله مصرف سوخت، ترافیک، آلودگی هوا و ... است.

نیک خاطرنشان کرد: دو خط رایگان گردشی اطراف حرم با 6 دستگاه اتوبوس داریم که ماهانه حدود 500 میلیون تومان هزینه‌دارند و خودروهای برقی نیز در سه مسیر اطراف حرم به‌صورت رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیستم مدیریت شهری به دنبال خدمت به مردم است، مطرح کرد: سال گذشته سازمان اتوبوس‌رانی 185 میلیارد تومان بودجه داشت که بیش از 90 درصد اعتبارات در بخش درآمدها و هزینه‌ها محقق شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با اشاره به اینکه برای سال جاری نیز 275 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، عنوان کرد: به همکاران سیستم اتوبوس‌رانی قم نمره قبولی می‌دهیم چراکه هر شب پس از پایان سرویس اتوبوس‌رانی نظافت، تأمین سوخت و ... اتوبوس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با تکنولوژی پیش برویم تا خدمات مناسبی به مردم ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: دوربین‌های نظارتی در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها نصب‌شده تا بهترین  خدمات ارائه شود.

نیک در پایان یادآور شد: در سال گذشته سامانه پیامکی نیز راه‌اندازی کردیم که مردم به راننده، خودرو، نظافت و ... نمره دهند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/ZsPeV