رفتن به محتوای اصلی
۲۱ آذر, ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۳

از تکمیل کاشت حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی تا ایمن‌سازی زمین‌های بازی کودکان در منطقه 4 قم

از تکمیل کاشت حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی تا ایمن‌سازی زمین‌های بازی کودکان در منطقه 4 قم
اداره فضای سبز منطقه 4 در سال جاری، سالی پرکار داشته و اقدامات مختلفی مانند کاشت رینگ حاشیه‌ای بلوار آیت‌الله بروجردی، تعویض سیستم‌های روشنایی قدیمی، ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان و نصب کمپلکس‌های بازی گوشه‌ای از فعالیت‌های این اداره است.

به گزارش شهرنیوز، معاونت خدمات شهری و واحد فضای سبز در مناطق هشتگانه قم در سال‌های گذشته بازوی توانمند و اجرایی شهرداری در توسعه بخش‌های مختلف فضای سبز شهر است و این تلاش‌ها امروز به جایی رسیده است که جایگاه قم در بین کلان‌شهرهای کشور رتبه سوم باشد.

رسیدن سرانه فضای سبز شهر به ازای هر نفر حدود 21 مترمربع گوشه‌ای از تلاش مجموعه و عوامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز و مناطق شهری شهرداری قم است که این اقدامات نقش مهمی در تغییر اقلیم شهر داشته است.

یکی از واحدهای پرکار خدمات شهری و فضای سبز در بین مناطق شهری مربوط به منطقه چهار است که در زیر گوشه‌ای از فعالیت‌های این واحد از ابتدای سال آمده است.

* تکمیل کاشت رینگ 200 متری حاشیه بلوار آیت‌الله بروجردی

با توجه به اینکه 200 متر دو طرف بلوار آیت‌الله بروجردی به شهرداری جهت درختکاری و احداث کمربند سبز شهری واگذار شده، لذا قطعاتی که هنوز کاشت آن انجام نشده بود در دستور کاری اداره فضای سبز منطقه قرار گرفت و با حفر 9000 چاله درخت و کاشت آن‌ها رینگ کمربند سبز بلوار آیت‌الله بروجردی تکمیل شد.

* تعویض سیستم روشنایی قدیمی و فرسوده بوستان‌های سطح منطقه

این پروژه از اوایل سال جاری جهت احداث سیستم روشنایی در 14 بوستان قدیمی منطقه چهار ( کوکب، لقمان ،نور، فضیلت ، میخک ، عارف و ....) آغاز شده که تاکنون  نصب 447 پایه روشنایی در 11 بوستان نصب‌شده و سه بوستان باقی‌مانده نیز تا اواخر پاییز سال جاری انجام خواهد شد که برای انجام این پروژه 8 میلیارد تومان توسط شهرداری منطقه چهار هزینه شده است .

* ایمن‌سازی زمین‌های بازی کودکان

با توجه به اینکه ایمن‌سازی زمین‌های بازی کودکان و گرفتن استاندارد بهره‌برداری کمپلکس‌های بازی از اولویت‌های کاری اداره فضای سبز منطقه است، لذا در همین راستا با انعقاد قرارداد با شرکت‌های زیر مجموعه اداره استاندارد، ایمن‌سازی و اخذ پروانه بهره‌برداری 27 زمین‌بازی کودکان در سطح بوستان‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

* نصب 9 دستگاه کمپلکس بازی کودکان  جدید در سطح بوستان‌های منطقه

در راستای نوسازی و ایمن‌سازی زمین‌های بازی کودکان در سطح منطقه چهار، در 6 ماه اول سال جاری 9 دستگاه کمپلکس بازی کودکان به همراه 1500 مترمربع کف‌پوش جدید در بوستان‌های علوی، ایثار، گل‌ها، پیچک، عطار، عطارد ، شهیدان زین‌الدین، رازی با هزینه کرد 15 میلیارد ریال  نصب شد.

* تکمیل سیستم روشنایی فاز دو  بوستان خضر نبی

 اجرای پروژه مذکور از اوایل سال 1401 آغاز و در اویل خردادماه سال جاری به اتمام رسید که در این پروژه 1256 پایه روشنایی( کوتاه و بلند ) نصب‌شده که جهت انجام موارد فوق 12 میلیارد تومان هزینه توسط شهرداری منطقه چهار شده است .

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tpPwA