رفتن به محتوای اصلی
۲۸ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
مدیر منطقه سه قم:

بهسازی بوستان دانشجو در منطقه 3 قم/درختان میوه و گیاهان سازگار با کم‌آبی جایگزین گیاهان پوششی شد

بهسازی بوستان دانشجو در منطقه 3 قم/درختان میوه و گیاهان سازگار با کم‌آبی جایگزین گیاهان پوششی شد
مدیر منطقه سه شهرداری قم از بهسازی بوستان دانشجو در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: پوششی جمع‌آوری و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی در باز کاشت عرصه بوستان استفاده شد.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به بهسازی بوستان دانشجو با مساحت 41 هزار و 953 مترمربع واقع در حاشیه بلوار شهید خداکرم در منطقه سه اظهار داشت: بلوار شهید خداکرم یکی از ورودی‌های شهر قم و همچنین وجود مراکز اداری و علمی ازجمله پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی قم، اداره کل کار استان، مجتمع ورزشی کارگران استان، پزشکی قانونی استان و سایر مراکز دولتی و خصوصی در این محدوده، توجه به سیما و منظر شهری در این بلوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی محدودیت‌های توسعه و بهسازی فضای سبز در این بلوار را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل محدودیت‌های عرصه ازجمله کیفیت پایین خاک  عرصه، زهکشی نامناسب عرصه، بالابودن آب‌های زیرسطحی و محدودیت منابع آب، سبب محدود شدن دامنه انتخاب گونه‌های گیاهی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به تمام این موارد و اهمیت بوستان دانشجو، بهسازی فضای سبز عرصه این بوستان با رویکرد بهینه‌سازی و مدیریت بهتر منابع آب در دسترس، افزایش حجم سبز، افزایش زیبایی منظر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن تلاش شد که گیاهان پوششی جمع‌آوری و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی در باز کاشت عرصه استفاده شود، افزود: با توجه به مراکز علمی در حاشیه بوستان و ضرورت توجه ویژه به سیما و منظر این محدوده و استفاده دانشجویان از این مجموعه، تلاش شد که تا حد ممکن زیبایی عرصه نیز مدنظر باشد تا سبب رضایت شهروندان و مراجعین قرار گیرد.

به گفته روحانی وزیری، بهسازی بوستان دانشجو به مدت 2 ماه و با هزینه‌ای بالغ‌بر 2 میلیارد ریال انجام شد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KFPVd