رفتن به محتوای اصلی
۳ دی, ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
مدیر منطقه دو قم خبر داد:

کاربری‌های ناسازگار پیرامون بوستان جوان قم جمع‌آوری می‌شوند/به دنبال توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار هستیم

کاربری‌های ناسازگار پیرامون بوستان جوان قم جمع‌آوری می‌شوند/به دنبال توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار هستیم
مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: ۳۰ هکتار از اراضی و کاربری‌های ناسازگار اطراف بوستان‌ها همچون مرغداری و دامداری‌ها در اطراف بوستان جوان با تخصیص اراضی در پردیسان، تملک می‌شود.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس‌جمهور به قم، مصوبه‌ای تصویب شد که طبق آن ۳۰ هکتار از اراضی و کاربری‌های ناسازگار اطراف بوستان‌ها همچون مرغداری و دامداری‌ها در اطراف بوستان جوان با تخصیص اراضی در پردیسان، تملک می‌شود.

به گفته مدیر منطقه دو شهرداری قم، متولی این امر سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهری بوده و شهرداری منطقه دو با مشارکت این سازمان پیگیر اجرایی شدن این مصوبه است.

وی با اشاره به طرح روشنایی بوستان جوان، تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌منظور توسعه و رفع نواقص بوستان صرف و ۲۲۰ پایه بلند روشنایی در این بوستان نصب شد.

 حسینی ادامه داد: تاکنون ۸۷ هکتار از مساحت بوستان جوان بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفته و دریاچه مصنوعی این بوستان نیز با مساحت ۳۳ هزار مترمربع در حال بهره‌برداری است.

 وی ارتقای فضای سبز در محلات کم‌برخوردار منطقه را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: به دنبال ایجاد لکه سبز در مناطق کم‌برخوردار منطقه، بوستانی با مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در منطقه علی‌آباد سعدگان احداث شد.

 به گفته مدیر منطقه دو شهرداری قم، مجموعه‌های بازی و وسایل تندرستی در این بوستان نصب‌شده و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tCPF9