رفتن به محتوای اصلی
۹ دی, ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
مدیر منطقه ۲ شهرداری قم:

60 میلیارد ریال هزینه ماهانه خدمات شهری منطقه 2 قم با مشارکت 210 پاکبان و باغبان/جمع‌آوری روزانه 110 تن پسماند

 60 میلیارد ریال هزینه ماهانه خدمات شهری منطقه 2 قم با مشارکت 210 پاکبان و باغبان/جمع‌آوری روزانه 110 تن پسماند
مدیر منطقه ۲ شهرداری قم با بیان اینکه روزانه ۱۱۰ تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری و به مراکز مدیریت پسماند منتقل می‌شود، گفت: ماهانه 60 میلیارد ریال هزینه خدمات شهری و نگهداری فضای سبز منطقه می‌شود.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وظایف حوزه خدمات شهری منطقه ۲، اظهار کرد: رفت‌وروب و نظافت، پاک‌سازی انهار، ساماندهی روزبازارها و جلوگیری از مشاغل مزاحم، از بین بردن حشرات موذی، پیشگیری و انجام اقدامات لازم در خصوص آب‌های سطحی و سیلاب‌های پیراشهری، حفظ و نگهداری فضای سبز جزئی از وظایف حوزه خدمات شهری هر منطقه است.

 وی افزود: بودجه حوزه خدمات شهری منطقه دو به‌صورت ماهانه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بودجه حوزه فضای سبز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی و اختصاص داده شده است.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه روزانه دو میلیون مترمربع از سطح منطقه و ۱۱۸ کیلومتر از انهار رفت‌وروب می‌شود، تصریح کرد: روزانه ۱۱۰ تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری و به مراکز مدیریت پسماند منتقل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۳۰ کیلومتر از انهار سطح منطقه عمری بالای ۳۰ سال دارد و باید تعویض شود، تأکید کرد: حدود ۱۸۰ نفر در حوزه خدمات شهری و ۱۳۰ نفر در حوزه فضای سبز مشغول خدمت‌رسانی به شهر هستند.

 حسینی با اشاره به مشکلات وانت‌بارها، اضافه کرد: جانمایی وانت‌بارها در منطقه مشخص شده است و ما هر شب در خیابان‌های سواران، شاهد، ولی‌عصر (عج) و بلوار یادگار امام از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۴:۰۰ بامداد با مشکلاتی برای نظافت، با توجه به محدودیت زمانی مواجه هستیم.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: هفت غرفه میوه و تره‌بار و یک روز بازار در سطح منطقه وجود دارد و مجموعه خدمات شهری به‌منظور کاهش ترافیک و ساماندهی وانت‌بارها تلاش می‌کند تا روز بازار دائمی در بوستان جوان دایر کند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tlP2r