رفتن به محتوای اصلی
۱۶ مرداد, ۱۴۰۲ / ۰۶:۴۹
مدیر منطقه یک خبر داد:

نقش مهم شهروندان در اجرای موفق طرح ضربتی حیوانات موذی در قم

اجرای طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی در منطقه یک قم/شهروندان در صورت مشاهده موش گزارش دهند
مدیر منطقه یک شهرداری قم از اجرايي شدن طرح ضربتی طعمه‌گذاری و امحای جانوران مضر، با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه و پاک‌سازی محیط شهری از جوندگان موذی و جلوگیری از انتشار هر نوع آلودگی خبر داد.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی با اشاره به آغاز طرح مبارزه با حیوانات موذی در سطح منطقه اظهار داشت: طرح مبارزه با جوندگان موذی با استفاده از طعمه آغشته به سم در جوی‌های روباز و محل‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و محل‌هایی که احتمال تردد موش‌ها بیشتر است؛  در سطح نواحی چهارگانه با حضور کارشناسان اداره بهداشت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با توجه به انتقال بیماری از جانوران موذی به انسان، واحد خدمات شهری منطقه با همکاری اداره بهداشت، با تجهیزات مخصوص و طعمه‌گذاری از طریق به‌کارگیری سموم و جلب‌کننده‌های شیمیایی، تله‌گذاری در محل گسترش آن‌ها انجام‌شده است، افزود: شهروندان نیز می‌توانند با رعایت اصول بهداشت و همچنین همکاری لازم در امر جمع‌آوری زباله، در این طرح مشارکت کرده و از افزایش و تولید حیوانات موذی در محلات جلوگیری کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ابراز کرد: اجرای عملیات مبارزه با جانوران موذی به شکل مستمر در مراکز و معابر شهری منطقه یک ادامه دارد و شهروندان در صورت مشاهده نقاطی که حیوانات موذی تجمع دارند، به سامانه ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام به طعمه‌گذاری و مبارزه با حیوانات موذی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بحث مسائل زیست‌محیطی شهروندان ضمن آگاهی از اجرای این عملیات نسبت به مراقبت از کودکان و قشرهای آسیب‌پذیر در خصوص برخورد با این طعمه‌ها پیشگیری لازم را داشته باشند تا مشکلاتی پیش نیاید .

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/9KN3