رفتن به محتوای اصلی
۱۵ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود؛

آغاز هیجان فوتسال در جام رمضان قم

مطلب بدون عنوان 795

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، جام رمضان را می توان یکی از مسابقات قدیمی و پرطرفدار کشور دانست که سالن های فوتسال را مملو از تماشاگران و علاقه مندان می‌کند.
 با  آغاز ماه مبارک رمضان، سالنی بازان و مشتاقان فوتسال در همه جای ایران و به ویژه قم در کنار خودسازی های روحی و معنوی این ماه، به پرورش و آمادگی جسمی خود نیز می پرداختند و زمینه را برای ارتقای سطح فوتسال قم نیز مهیا می‌ساختند.
مسابقات فوتسال جام رمضان از جمله رقابت هایی است که واقعا در بین جوانان و ورزشکاران جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین دلیل است که هزاران علاقمند در ساعات واپسین شب‌های ماه رمضان راهی سالن های فوتسال می‌شوند تا رقابت فوتسالی ها را ببینند و همین باعث شده که جام رمضان به تورنمنتی دوست داشتنی در بین مردم تبدیل شود.
اما چند سالی بود که با روند نزولی نتایج تیم‌های لیگ برتری فوتسال قم، این مسابقات نیز به حاشیه کشیده شد و جام رمضان نیز کم فروغ برگزار شد که خوشبختانه با حمایت و ورود سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم روزهای اوج جام رمضان هم مجددا فرا رسید و ۲۴ تیم در این دوره ثبت نام کردند.
 برگزاری این رقابت‌ها در رشد و توسعه فوتسال و همچنین گسترش ورزش همگانی و کاهش بزهکاری‌ها بسیار مؤثر است. البته منافع برگزاری این مسابقات تنها در حد ورزش یا تفریح در یک دوره خاص زمانی نیست. بلکه از دل همین مسابقات که با حضور تیم های باشگاهی و حتی محلی برگزار می شد، بازیکنان بزرگ و مستعد به لیگ و همچنین تیم ملی معرفی شده‌اند. به همین تیم‌های باشگاهی و تیم ملی هرگز از داشتن بازیکنان آینده دار خالی نبود و مشکلی نداشتند.
نگاهی به گذشته نه چندان دور جام رمضان نشان می دهد که بسیاری از بازیکنان بزرگ فوتسال که امروزه در تیم های مطرح داخلی و خارجی بازی می کنند مانند علی‌اصغر حسن‌زاده، وحید شمسایی و...، جام رمضان را جدی دنبال می‌کردند و بسیاری دیگر از بازیکنان ملی از دل همین مسابقات برخواسته اند. 

حمایت از جام رمضان هم فرهنگی است هم ورزشی

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم گفت: حمایت از فوتسال جام رمضان در کنار تمامی کارکردهای همگانی، قهرمانی و فرهنگی، کاملا حمایتی است فرهنگی، ملی و ورزشی.؛جام رمضان، مسابقاتی است که باعث انگیزه جوانان برای حضور در عرصه‌های بزرگتر و ملی کمک شایانی می‌کند.
حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد با اشاره حمایت  این سازمان از جام رمضان، اظهار داشت: ‌متولی فوتسال و هیچ کدام از رشته های ورزشی نیستیم اما مسابقات فوتسال جام رمضان،کارکردی اجتماعی دارد و شاید عدم حمایت آن مساوی با عدم برگزاری  این مسابقات بود. برنامه‌های حمایتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از تیم‌های محلات جدی‌تر و بیشتر بود و خلأ حضور تیم های محلات در سالهای گذشته ضربه مهلکی به بازیکن سازی و جوانان‌گرایی و کشف استعدادهای نوظهور شد. 
وی خاطرنشان کرد: حتما مسئولان ورزش و به ویژه متولیان فوتبال می‌دانند در بسیاری از کشورها که فوتبال سطح بالاتری دارند، مسابقات محلاتشان جایگاه ویژه ای دارد، حال که جام رمضان از جمله مسابقات قدیمی و ریشه ای کشور و قم محسوب می‌شود و خروجی خوبی در سطح تیم‌های باشگاهی و ملی دارد.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه حمایت شهرداری از جام رمضان هم در بعد همگانی و هم در عرصه قهرمانی در سطح کلان دیده می‌شود، گفت: مشارکت و همکاری با هیأت فوتبال استان در جهات مختلف بود که برگزاری جام رمضان یکی از آنهاست.
وی اضافه کرد: مسابقات فوتسال جام رمضان به صورت آزاد برگزار می‌شود و مسئولت برگزاری نیز هیأت فوتبال قم خواهد بود. 
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: مسابقات از روز ۱۳ فروردین‌ماه از ساعت ۲۱ در سالن شهید حیدریان قم برگزار می‌شود، تیم‌ها محدودیت سنی از نظر بازیکن نخواهند داشت و می‌توانند از سنین مختلف بازیکن داشته باشند.
حتما این حمایت از فوتسال، جام رمضان و شور و حال مسابقات که تداعی کننده خاطرات زیبای مسابقات گل کوچک ماه رمضان است، زمینه را برای موفقیت تیم های لیگ برتری فوتسال قم آماده می‌سازد و امیدواریم  استعدادهای ناب فوتسال مجدد در صحنه رقابت‌های لیگ راه یابند.

جای یک امیدواری دیگر است که حضور علاقمندان مشتاق این رشته ورزشی که تا  ساعات منتهی به آخر شب تا پیش از سحر در ورزشگاه حضور دارند نیز باید قدر دانست تا تماشاگران این دیدارهای هیجان‌انگیز به دیدار رقابت‌های تیم قم در لیگ برتر نیز کشیده شوند.
انتهای پیام/


منبع مطلب: واحد خبرسازمان فرهنگی
https://www.qom.ir/rENo