رفتن به محتوای اصلی
۲۳ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
مدیرعامل سازمان پسماند خبر داد؛

آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به 79 هزار دانش‌آموز قمی

آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به 79 هزار دانش‌آموز قمی
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح همیاران بازیافت و آموزش به 79 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی شهر قم خبر داد .

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه طرح همیاران بازیافت مدارس شهر قم در دو مرحله اجرا می‌شود، اظهار داشت: در مرحله نخست آموزشگران سازمان به مدارس مراجعه کرده و نسبت به ارائه آموزش با استفاده از ابزارهای تعریف شده اهتمام دارند و دانش‌آموزان برای مشارکت در امر تفکیک پسماند از مبدأ تشویق می‌شوند، همچنین در مرحله دوم پس از بررسی‌های کارشناسان آموزش سازمان، میزان و تعداد مراجعه دانش‌آموزان به غرفه‌های بازیافت ارزیابی می‌شود و با مراجعه آموزشگر از مشارکت‌کنندگان در طرح با اهدای جوایزی تقدیر به عمل می‌آید .

وی افزود: در مرحله دوم و همزمان با تقدیر از همیاران بازیافت مدارس، گروه نمایش به میان دانش‌آموزان رفته و علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح، آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به‌صورت مجدد تکرار می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: در این طرح که از مهرماه آغاز شده است، دانش‌آموزان آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند در خانه و خانواده مطرح کرده و با کمک والدین، پسماندهای خشک خود را تفکیک کرده و به غرفه‌های بازیافت تحویل می‌دهند .

وی تعداد دانش‌آموزان آموزش‌دیده از ابتدای اجرای این طرح را 79 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد دانش‌آموز از 304 مدرسه آموزش‌دیده‌اند و امیدواریم با آموزش و فرهنگ‌سازی بخشی از مشکلات جمع‌آوری پسماند در شهر قم مرتفع شود.

به گفته وی، تعداد دانش‌آموزان آموزش‌دیده به‌مراتب در مرحله دوم اجرای طرح افزایش خواهد داشت که با اتمام طرح اعلام می‌شود و آمار ارائه‌شده تنها برای مرحله‌ی اول است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در ادامه خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۶۵۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت البرز تحویل داده می‌شود که بخشی از این زباله‌ها در سایت تفکیک می‌شود ولی اگر این تفکیک از منزل انجام شود، هزینه‌های مدیریت شهر را بسیار کاهش می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: امروز زباله و پسماند به نام طلای کثیف شناخته می‌شود و باید نسبت به مدیریت و استفاده بهینه از آن تلاش کنیم و این کار تنها با مشارکت همه شهروندان امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KKPEk