رفتن به محتوای اصلی

معرفی میزخدمت قمیار

معرفی میزخدمت قمیار

چرا میز خدمت؟

شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند: شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی اجتماعی به مردم خدمات رسانی می‌کنند. این حیطه گسترده از مسئولیت و دامنه خدمات رسانی باعث می‌شود، تعداد زیادی از شهروندان نیاز به دریافت خدمات ارایه شده توسط شهرداری داشته باشند و یا برای انجام امور مورد نظر خود نیازمند دریافت مجوزهایی از شهرداری باشند. رشد شهر و افزایش تعداد متقاضیان و درخواست‌ها از یک سو و همچنین وضع قوانین و دستورالعمل‌های متعدد فرادستی و کنترلی در طول زمان، از سوی دیگر، باعث شده است که امروزه دریافت خدمات و یا اخذ مجوزهای مورد نیاز شهروندان از شهرداری‌ها به فرآیندهایی طولانی و پرهزینه تبدیل شوند. شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شما شهروندان محترم، اقدام به ایجاد درگاه الکترونیکی «میزخدمت» با نام شناسایی «قمیار» برای ارایه خدمات مورد نیازتان به صورت الکترونیکی نموده است. در این درگاه، خدمات مورد نیاز شما به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنمایی‌های مورد نیاز طراحی و پیاده سازی می‌گردد. «میزخدمت» الکترونیکی به شما شهروند گرامی کمک می‌کند تا به شکلی آسان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

80%

برای استفاده از میز خدمت چه اقداماتی لازم است؟

شهروندان برای تمامی خدمات نیازی به ثبت نام در قمیار ندارند، برخی خدمات شامل: جست و جوی درگذشتگان ، پرداخت عوارض نوسازی، استعلام کدپستی، فرم شکایت بازرسی، دریافت کد نوسازی بدون ثبت نام در قمیار قابل استفاده می باشند. اما شهروندان به منظور ثبت نام در قمیار کار سختی در پیش ندارند، فقط  کافیست به جمع کاربران فضای مجازی بپیوندند. بعد از ثبت نام با وارد کردن نام کاربری (یا شماره تلفن همراه و یا کد ملی) و گذرواژه (رمز عبور) وارد محیط سامانه قمیار خواهند شد.

 

شهروندان بعد از لاگین در قمیار، چهار بخش اصلی را مشاهده خواهند کرد که شامل خدمات ملک و ساختمان، خدمات حمل و نقل، پرداخت الکترونیک و سایر خدمات شهروندی است.

خدمات ملک و ساختمان

این بخش از مهمترین بخش های قمیار بوده و شهروندان عزیز به واسطه این خدمات در کمترین زمان ممکن،می‌توانند از خدمات به صورت غیر حضوری استفاده نمایند. در این قسمت چند دسته کلی مشاهده خواهد شد که در تصویر زیر نمایش داده شده است.

املاک من:  شهروندان برای دریافت کلیه خدمات از جمله پروانه ساخت و ساز ، پایان کار و ... حتما بایستی ملک خود را در سامانه ثبت نمایند. املاک من شامل دو بخش « در حال بررسی » و «در مالکیت من » است. در بخش «در حال بررسی»، شهروندان باید وضعیت مالک را مشخص نمایند.

بعد از مشخص شدن مالک، ملک در بخش «در مالکیت من» اضافه می شود و شهروندان می‌توانند به خدمات زیر دسترسی داشته باشند.

چنانچه ملک مورد نظر شما در بخش در حال بررسی و در مالکیت من وجود نداشته باشد بایستی از گزینه افزودن ملک استفاده نمایند. برای استفاده از خدمت املاک من کلیک نمایید.

استعلام تغییر مالکیت: این بخش قابل مشاهده برای دفاتر اسناد رسمی می باشد و شهروندان امکان استفاده از آن را نخواهند داشت.

پرداخت عوارض نوسازی: این خدمت از جمله خدماتی است که شهروندان برای استفاده از آن مجبور به ثبت نام در قمیار نیستند و می‌توانند تنها با وارد کردن کدنوسازی ملک نسبت به پرداخت عوارض نوسازی اقدام نمایند. برای استفاده از خدمت پرداخت عوارض نوسازی کلیک نمایید.

استعلام کدپستی: شهروندان می‌توانند با وارد کردن کد پستی ، آدرس ملک مورد نظرشان را مشاهده نمایند. برای استفاده از خدمت استعلام کدپستی کلیک نمایید.

دریافت کدنوسازی: در این بخش شهروندان می‌توانند به دو صورت ( وارد کردن کدپستی و پیدا کردن ملک روی نقشه ) کدنوسازی ملک مورد نظرشان را مشاهده نمایند. برای استفاده از خدمت دریافت کدنوسازی کلیک نمایید.

خدمات حمل و نقل

این بخش خدمات مربوط به حمل و نقل برای شهروندان به صورت غیر حضوری آماده شده است تا در سریعترین زمان بتوانند از آن استفاده نمایند.

خودورهای من: این خدمت مهمترین خدمت مربوط به حمل و نقل می باشد. شهروندان برای استفاده از تمامی خدمات مربوط به خودرو ، می توانند از این بخش استفاده نمایند. بعد از ثبت خودرو با مشخصات مربوطه، پلاک خودرو در این بخش اضافه می گردد.

 

با انتخاب «مشخصات و عملیات»، شهروندان می توانند از خدمات مربوط به طرح ترافیک شامل: خرید مجوز، سوابق خرید ، انتقال طرح ترافیک استفاده نماید. همچنین می توانند سوابق کیف پول پلاک را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت عوارض خودرو اقدام نمایند. برای استفاده از خدمت خودروهای من کلیک نمایید.

خرید مجوز ورود به طرح ترافیک برای دیگران:  در این بخش شهروندان می‌توانند برای دیگران یا برای خودشان مجوز طرح ترافیک تهیه کنند بدون آنکه لازم باشد مشخصات خودرو در سامانه قمیار ثبت شود. فقط کافیست شماره پلاک و VIN خودرو را وارد نمایند. برای استفاده از خدمت خرید مجوز ورود به طرح ترافیک برای دیگران کلیک نمایید.

قمکارت: شهروندان عزیز با وارد کردن مشخصات قمکارت خود در این بخش، می‌توانند سوابق شارژ و مصرف را مشاهده نمایند. برای استفاده از خدمت قمکارت کلیک نمایید.

کیف پول راننده: این خدمت تنها مربوط به رانندگان تاکسی می‌باشد. در صورتیکه مسافران اقدام به پرداخت آنلاین توسط سامانه قمیار نمایند، رانندگان برای مشاهده سوابق واریز و تسویه حساب بایستی از این بخش اقدام نمایند. برای استفاده از خدمت کیف پول راننده کلیک نمایید.

 

خدمات پرداخت الکترونیک

 در حال حاضر این بخش شامل خدمات سوابق شهروندی، شارژ حساب شهروندی و پرداخت از طریق بارکد می‌باشد.

سوابق و شارژ حساب شهروندی: شهروندان در حال حاضر برای پرداخت کرایه تاکسی می توانند نسبت به شارژ حساب شهروندی اقدام کرده و سوابق آن را نیز مشاهده نمایند. برای استفاده از خدمت سوابق حساب شهروندی کلیک نمایید.

پرداخت از طریق بارکد: شهروندان به منظور پرداخت کرایه تاکسی به صورت آنلاین می توانند کد qrمندرج در تاکسی را اسکن کرده و کرایه را پرداخت نمایند. برای استفاده از خدمت پرداخت از طریق بارکد کلیک نمایید.

سایر خدمات شهروندی

در این بخش خدمات پرکاربرد برای شهروندان ارائه میگردد که شامل : جستجوی درگذشتگان ، مجوز ایستگاه صلواتی، دیدبان شهر، فرم شکایت بازرسی می باشد.

دیدبان شهر: شهروندان می‌توانند برای رفع مشکلات شهر، درخواست خود را از طریق این سامانه با شهـرداری به اشتراک بگذارند. برای استفاده از خدمت دیدبان شهر کلیک نمایید.

ایستگاه صلواتی: شهروندان، هیئت‌های مذهبی یا ارگان‌ها می‌توانند در مناسبت های ملی و مذهبی از  این خدمت، برای دریافت مجوز ایستگاه صلواتی در سریعترین زمان اقدام نمایند. برای استفاده از خدمت ایستگاه صلواتی کلیک نمایید.

فرم شکایت بازرسی: چنانچه شهروندان قصد شکایت دارند می‌توانند از این خدمت استفاده کرده و با حفظ شناسه درخواست نسبت به پیگیری شکایت خود اقدام نمایند. برای استفاده از خدمت فرم شکایت بازرسی کلیک نمایید.

جستجوی درگذشتگان:  این خدمت به شهروندان کمک می‌کند محل دفن متوفی خود را  در تمامی آرامستان‌های شهر قم مشاهده نمایند. برای استفاده از خدمت جستجوی درگذشتگان کلیک نمایید.

 

از طریق لینک زیر شهروندان می توانند وارد سامانه قمیار شوند. همچنین برای اطلاع از جزییات خدمات در تمامی قسمت ها فایل آموزشی اینفوگرافی آماده شده است که بواسطه آن می توانند از روش کار با آن خدمت مطلع شوند.


https://www.qom.ir/PcN5