شهروند گرامی سلام
برای اینکه بتوانید از امکانات و سرویس های الکترونیکی ارائه شده توسط شهرداری قم، استفاده نمایید، لازم است شما نیز به جمع کاربران فضای مجازی شهرداری قم بپیوندید.در این صفحه راهنمایی های لازم جهت ثبت نام و چگونگی استفاده از فضای مجازی شهرداری قم شرح داده خواهد شد.
چگونه ثبت نام کنیم؟
مرحله اول ثبت نام : ورود اطلاعات اولیه
برای ثبت نام در فضای مجازی شهرداری قم، می بایست اطلاعات اولیه خود را از طریق “فرم ثبت نام” وارد نمایید. برای این منظور از هر یک از روش های زیر می توانید به فرم ثبت نام وارد شوید:
اطلاعات این فرم را مطابق با موارد درخواست شده در فرم، تکمیل نمایید.
مرحله دوم ثبت نام : تایید شماره تلفن همراه
در این مرحله برای تایید شماره تلفن همراه شما، یک کد فعال سازی به شماره تلفنی که وارد کرده اید ارسال می گردد. کد دریافت شده را در فیلدی که به همین منظور تعبیه شده است، وارد نمایید.
نکته ۱ : در صورتیکه کد فعال سازی تا مدت یک دقیقه برای شما ارسال نشد می توانید گزینه درخواست ارسال مجدد کد را انتخاب کنید.
نکته ۲: توجه داشته باشید با سه بار اشتباه کردن در ورود کد فعال سازی، سامانه از شما تایید مجدد شماره تلفن همراه را خواهد خواست. در صورت نیاز، آن را اصلاح نمایید. در صورت اطمینان از درست بودن شماره تلفن همراه می توانید مجددا درخواست ارسال کد نمایید. اگر بار دیگر سه بار کد فعال سازی را اشتباه وارد نمایید، سامانه امکان ثبت نام با شماره تلفن همراه وارد شده را به مدت یک ساعت غیرفعال خواهد کرد
نکته ۳ : دقت کنید شماره تلفن همراه شما، یکی از اجزاء کلیدی عضویت شما در فضای مجازی شهرداری قم می باشد. لذا در صورتیکه در آینده با نام کاربری جدیدی در سامانه ثبت نام کردید و از همین شماره تلفن همراه استفاده نمایید، پس از طی مراحل ثبت نام و ارسال و تایید کد فعال سازی، سامانه شماره تلفن همراه شما را به نام کاربری جدید متصل کرده و از نام کاربری قبلی منفک می سازد، در چنین شرایطی شما امکان وارد شدن توسط نام کاربری قبلی را نخواهید داشت تا اینکه یک شماره تلفن همراه جدید برای آن معرفی نمایید
برای تغییر شماره تلفن همراه، چه اقداماتی لازم است؟
از آنجاییکه در ارایه خدمات و سرویس های الکترونیکی توسط شهرداری قم، شماره تلفن همراه نقش محوری برای تایید هویت و ارتباط را برعهده دارد، در صورتیکه شماره تلفن همراه شما تغییر نماید لازم است که این موضوع را در پروفایل خود، در فضای مجازی شهرداری قم اصلاح نمایید
برای این منظور لازم است ابتدا وارد یکی از درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری قم (پورتال جامع شهرداری، یا سامانه میز خدمات الکترونیکی، یا نقشه نمای شهر، یا شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند، و یا اپلیکیشن موبایل هرکدام از درگاه های فوق) شوید
سپس گزینه «پروفایل» را انتخاب نموده، به قسمت مربوط به اطلاعات شخصی خود بروید و گزینه تغییر شماره تلفن همراه را انتخاب کنید. سپس مراحل مشخص شده را طی کرده و پس از دریافت کد فعال سازی و وارد کردن آن در سامانه، شماره تلفن جدید شما جایگزین شماره قبلی خواهد شد
آیا می توان دو نام کاربری مختلف با یک شماره تلفن همراه ایجاد نمود؟
خیر . هر فرد می تواند تنها از یک شماره تلفن همراه برای یک نام کاربری استفاده کند. اگر شما نام کاربری جدیدی را با همان شماره تلفن همراه قبلی ایجاد کنید، حساب کاربری جدید ایجاد شده و شماره تلفن همراه شما نیز به آن اختصاص می یابد
در این حالت اگر قصد ورود به حساب کاربری قبلی خود را داشته باشید، ملاحظه خواهد کرد که سامانه از ورود شما ممانعت کرده و از شما می خواهد که یک شماره تلفن همراه جدید برای آن حساب کاربری ثبت نمایید و مراحل لازم برای ثبت شماره تلفن همراه جدید را در اختیار شما قرار خواهد داد.