رفتن به محتوای اصلی
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی
۱۸ مهر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
عضو شورای شهر قم:

از معرفی شهر قم به‌عنوان شهر کتابخانه‌ها تا معرفی پتانسیل‌های اقتصادی شهر همزمان با "روز قم"

از معرفی شهر قم به‌عنوان شهر کتابخانه‌ها تا معرفی پتانسیل‌های اقتصادی شهر همزمان با
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر برگزاری باشکوه روز قم و معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و فرهنگی شهر قم گفت: باید در برگزاری روز قم از ظرفیت‌هایی مانند مساجد و امامزادگان و 100 کتابخانه تخصصی و خصوصی استفاده کنیم.

به گزارش شهرنیوز، روح اله امرالهی در یکصد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، فرارسیدن روز قم را به تمام کسانی که داخل و خارج از شهر قم زیست می‌کنند تبریک گفت و اظهار داشت: پیروزی جبهه مقاومت در مقابل صهیونیسم پیروزی بزرگی برای جهان اسلام بوده و این پیروزی را تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری در نامیدن شهر قم به نام شهر قیام و اقامه قیام افزود: برای بزرگداشت روز قم شهرداری کارهای زیادی انجام داده که برای اجرای هر یک از برنامه‌ها تیمی قدرتمند کار و پشتیبانی کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بعضی از برنامه‌ها را می‌توان با هم تلفیق کرد اما به‌صورت پررنگ‌تر و در فضاهای متنوع‌تری ارائه داد تا همه مردم بدانند مراسم آیینی و شاد روز قم برگزار می‌شود.

وی شهر قم را شهر کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: باید در برگزاری روز قم از ظرفیت‌هایی مانند مساجد و امامزادگان استفاده کنیم تا شهر قم که بیش از 100 کتابخانه عمومی و خصوصی ازجمله کتابخانه ملی آستانه مقدس حرم و آیت‌الله مرعشی در آن وجود دارد، به‌خوبی معرفی شود.

امرالهی تأکید کرد: همچنین روز قم فرصتی است که می‌توانیم ظرفیت‌های اقتصادی شهر را به‌خوبی معرفی کنیم و باید برای این معرفی از اصناف، کارخانه‌داران و اهالی صنایع‌دستی کمک گرفته و با برپایی بازارچه‌هایی این محصولات و سوغات قم  را به مسافران و سرمایه‌گذاران عرضه کنیم.

وی در پایان خواستار برگزاری برنامه‌های مشترک با شهرهای خواهرخوانده با قم شد و گفت: می‌توانیم با شهرهایی که با شهر قم خواهرخوانده هستند، برنامه‌های مشترک برگزار کنیم و قم را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

انتهای پیام/104

 


https://www.qom.ir/DbPtM