رفتن به محتوای اصلی
۲۸ آبان, ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم:

فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر قم/افزایش 5 درصدی استفاده از ناوگان اتوبوسرانی

فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر قم/افزایش 5 درصدی استفاده از ناوگان اتوبوسرانی
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۲۰۰ ناوگان اتوبوسرانی به‌طورمعمول در سطح شهر خدمات حمل‎‌ونقل عمومی را ارائه می‌دهند که این تعداد به ۲۱۰ مورد نیز رسیده است.

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به تعداد ناوگان فعال سازمان، اظهار کرد: ناوگان این سازمان شامل دو ناوگان فعال در خطوط و ساماندهی سرویس‌های دربستی و همچنین ناوگان دپو به‌عنوان پشتیبان است.

 وی افزود: از ابتدای مهرماه تصمیم بر این شد که به‌هیچ‌عنوان ناوگانی از خطوط برای سرویس‌های دربستی خارج نشوند و تمام اتوبوس‌ها به‌صورت ثابت در خطوط فعال باشند تا سرفاصله‌ها به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برسد.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد برای بعضی مراکز اجبار به ارائه سرویس دربستی وجود دارد، زیرا چنانچه این خدمات ارائه نشود، افراد به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شوند و تراکم را در آن ساعت خاص افزایش می‌دهند، به همین دلیل برنامه‌ریزی‌شده تا از رانندگان در شیفت استراحت در این زمینه استفاده شود.

 نیک اضافه کرد: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به‌طورمعمول در سطح شهر خدمات لازم را ارائه می‌دهند که این تعداد به ۲۱۰ مورد نیز رسیده است.

 وی با اشاره به افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته رقم استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی به زیر هفت درصد رسیده بود اما سال گذشته این رقم به ۱۱ و چهار دهم درصد رسید که نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی است،

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم که به چهار علت استفاده از حمل‌ونقل عمومی را در دستور کار خود قرار دهند که شامل صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MRPKR