رفتن به محتوای اصلی
۲۸ دی, ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم:

تمام اتوبوس‌های شهری قم دارای معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی هستند/خرید 25 دستگاه اتوبوس یورو 5 در دستور کار است

تمام اتوبوس‌های شهری قم دارای معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی هستند/خرید 25 دستگاه اتوبوس یورو 5 در دستور کار است
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: کلیه خودروهای سازمان دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچ‌یک از خودروهای ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه تردد و فعالیت داده نمی‌شود.

علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک اظهار داشت: کلیه خودروهای سازمان که در سطح شهر هستند به‌صورت مرتب سرویس شده و دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچ‌یک از خودروهای ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه تردد و فعالیت داده نمی‌شود.

وی میانگین عمر مفید اتوبوس‌های سازمان را کمتر از ۳ و نیم سال دانست و افزود: بیش از ۹۰ درصد از اتوبوس‌های سازمان دارای استاندارد یورو ۴ بوده و دارای فیلتر dpf هستند که اصلاً اگزوز نداشته و فیلتر جذب ذرات معلق دارا هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حال طی مراحل مناقصه برای خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس یورو ۵ هستیم که از لحاظ میزان آلایندگی دارای بالاترین استانداردهای بین‌المللی هستند.

وی از دستور وزیر کشور برای واگذاری 49 دستگاه اتوبوس قبلاً خریداری شده به‌منظور افزایش ناوگان و سهولت دسترسی شهروندان به اتوبوس خبر داد و گفت: همچنین مذاکرات لازم جهت فعال کردن نخستین خودرو برقی در استان به‌صورت آزمایشی انجام شده است .

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه خودروی کاملاً برقی و رایگان در پیاده راه‌های اطراف حرم مطهر در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، اضافه کرد: فعالیت ۶ دستگاه اتوبوس رایگان اطراف رینگ حرم مطهر در هسته مرکزی شهر نیز در جهت کاهش مصرف همشهریان گرامی از خودرو شخصی و کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی هوا اجرایی شده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/yZPAe