رفتن به محتوای اصلی

نخستین دفتر تسهیل گری محلات در قم راه‌اندازی شد/برگزاری نخستین جلسه رفع مشکلات محله دروازه ری

نخستین دفتر تسهیل گری محلات در قم راه‌اندازی شد/برگزاری نخستین جلسه رفع مشکلات محله دروازه ری
با راه‌اندازی دفتر تسهیل گری محله دروازه ری، نخستین جلسه پیرامون بررسی و ارائه راهکارهای رفع مشکلات این محله برگزار شد.

به گزارش واحد خبر سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم، در راستای تشکیل دفتر تسهیل گری محله دروازه ری به‌عنوان نخستین دفتر تسهیل گری توسط شهرداری و سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، جلسه‌ای به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی محله با حضور معاون اجتماعی پلیس قم، نهادهای مردمی (امام جماعت محله ، بهزیستی ، آموزش و پرورش و نمایندگان اهالی محله ) و مدیرعامل و معاون سازمان بهسازی در مسجد ولی‌عصر(عج) دروازه ری تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم در این خصوص گفت: ازآنجایی‌که مهم‌ترین وظیفه دفاتر تسهیل گری، رویکرد احیای محله با ایجاد اقدامات توأمان کالبدی و اجتماعی با حضور مردم است، اعضای حاضر ابعاد مختلف معضلات و مشکلات اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محل تصمیماتی اتخاذ شد.

علیرضا خاکی اظهار داشت: در این جلسه مسائل و مشکلات اجتماعی از سوی نهادهای مختلف و اهالی محل مطرح و مقرر شد در قالب کارگروه‌هایی و با تعیین وظایف با همکاری شهرداری و نهادهای مرتبط نسبت به اقدامات لازم از قبیل افزایش گشت‌های انتظامی، آگاهی سازی عمومی از طریق مراکز آموزشی و مدارس، نهادهای اجتماعی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، پخش جزوات و کتاب‌های آموزشی، سخنرانی، برگزاری دوره‌های تخصصی و ... برای خانواده‌ها بخصوص زنان و کودکان انجام پذیرد.

همچنین مقرر شد در خصوص ابعاد دیگر مسائل اجتماعی جلسات تخصصی‌تر با حضور نهادهای متولی تشکیل گردد و دفتر تسهیل گری محل به‌عنوان پایگاه این امر معرفی شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم خاطرنشان کرد: کلیه شهروندان و ساکنین این محدوده می‌توانند نظرات ، پیشنهادات و درخواست‌های خود را در همه حوزه‌های مرتبط با بازآفرینی محل به دفتر تسهیل گری محله دروازه ری به‌عنوان نماینده این سازمان در محله ارائه نمایند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MAPeL