رفتن به محتوای اصلی

طراحی و اجرای طرح بازآفرینی محله چهل اختران قم

طراحی و اجرای طرح بازآفرینی محله چهل اختران قم
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر از طراحی و اجرای بازآفرینی شهری محله چهل اختران خبر داد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت توجه به بهسازی بافت فرسوده و توجه به توسعه شهری در مناطق به‌ویژه هسته مرکزی اظهار داشت: محله چهل اختران یکی از مناطقی است که سال‌ها درگیر اختلافات دستگاه‌ها بوده و به‌صورت نامناسبی رهاشده است.

وی از طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران خبر داد و افزود: یکی از طرح‌های در دست اقدام سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، طراحی و اجرای بازآفرینی محله چهل اختران است که در بودجه سال 1402 به‌صورت ویژه به آن نگاه شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر ابعاد طرح را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: محدوده محله چهل اختران در حدود 4.3 هکتار است که با رویکرد تفضیلی در مرحله طراحی و اجرا است.

وی تأکید کرد: در حدود 1.8 هکتار آن با رویکرد ساماندهی و طراحی شهری دیده‌شده و صحن و فضای پیرامون آن به‌عنوان فضای باز شهری و با رویکرد اجرایی طراحی‌شده است.

خاکی از اتصال محله چهل اختران به نوبهار خبر داد و مطرح کرد: در این طرح مسیر ادامه پیداکرده و به محور نوبهار متصل می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این طرح را در کمترین زمان اجرایی کنیم و مشکلات محله چهل اختران را به‌زودی رفع کنیم.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/9oNt