رفتن به محتوای اصلی
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم:

مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود

مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم خواستار تعیین تکلیف منابع مالی اجرای پروژه مونوریل در سفر دوم ریاست جمهوری شد و گفت: حفظ و اجرای خط B مترو یک مطالبه عمومی و مردمی است و باید جز مصوبات سفر دوم به آن پرداخته‌شده و مجوز لازم برای آن دریافت شود.

به گزارش شهرنیوز، مجید اخوان در صدوبیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ضمن بررسی لایحه آغاز به کار پروژه مونوریل اظهار داشت: اراده دولت مبنی بر تعیین تکلیف مونوریل که سال‌ها است بلاتکلیف مانده قابل‌تحسین است، اما درعین‌حال توجه به نظرات کارشناسی مشاور مهم است.

وی با تأکید بر در نظر گرفتن تمام جوانب این پروژه افزود: باید شرایط کار به نحوی اجرا شود که اشتباهات گذشته تکرار نشود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با درخواست از عدم شتاب‌زدگی در تنظیم قراردادها تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دوباره این پروژه دچار وقفه شود و نیاز است که منابع مالی آن شفاف باشد.

وی حل مشکلات حقوقی پروژه مونوریل را مطرح کرد و گفت: منابع مالی اجرای پروژه مونوریل باید از اراضی دولتی تأمین شود و در سفر ریاست محترم جمهوری مجوزهای لازم دریافت شود.

اخوان در ادامه از مدیریت شهر و استان خواستار دریافت مجوز اجرای خط B مترو نیز شد و تأکید کرد: باید این مطالبه مردم در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری بیان و مجوز لازم برای آن گرفته شود.

وی در پایان بیان کرد: تأمین منابع ملی برای اجرای مونوریل، ضامن تکمیل این پروژه بوده و باید در این سفر تمام جوانب سنجیده و مشخص شود.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/ZEPF9