13 C
شهر مقدس قم
۲۶ مهر ۱۳۹۸
ورود / عضویت

معرفی شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند شهرداری قم

شهروند گرامی سلام

به صفحه معرفی سامانه میز خدمت شهرداری قم خوش آمدید.
چرا شاخه؟
شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند: شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی اجتماعی به مردم خدمات رسانی می‌کنند. این حیطه گسترده از مسئولیت و دامنه خدمات رسانی باعث می‌شود، تعداد زیادی از شهروندان نیاز به دریافت خدمات ارایه شده توسط شهرداری داشته باشند.qomyar-webبرخی از این خدمات به صورت انفرادی هستند، به این معنا که یک یا چند نفر محدود، نیاز به دریافت خدمتی از شهرداری دارند، بر اساس برنامه ریزی انجام شده این نوع خدمات در سامانه‌هایی مانند «میز خدمت» ارایه شوند.
از سوی دیگر شهرداری خدماتی را ارایه می‌نماید که مخاطب آن ها، گروهی از شهروندان می‌باشند. شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان محترم، برای ارایه مطلوب تر این دسته از خدمات گروهی اقدام به ایجاد درگاه الکترونیکی ویژه‌ای به نام «شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند» با نام شناسایی «شاخه» نموده است.
در این درگاه، خدمات مورد نظر به شکلی ارایه می‌شود که جامعه مخاطبین، بتوانند به سهولت خدمت مورد نظر خود را دریافت نموده و همچنین ابزارهایی مانند: کانال‌های اطلاع رسانی، گروه‌های همفکری، گیمیفیکیشن (Gamification) و امتیاز دهی، رتبه بندی و رنکینگ، برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی‌های آنلاین، نظرسنجی و سایر امکانات دیگر برای هرچه مطلوبتر نمودن این خدمات گروهی فراهم شده است.
شاخه چه سرویس‌هایی را ارایه می‌کند؟
هم اکنون تعداد محدودی از خدمات الکترونیکی شهرداری قم که مخاطب گروهی داشته‌اند بر روی سامانه شاخه پیاده سازی شده اند، اما با برنامه ریزی‌های انجام شده، در آینده سرویس‌های بیشتری روی این بستر ارایه خواهد شد.
علاوه بر این به عنوان یک ویژگی جنبی، شاخه دارای قابلیت‌های عمومی یک شبکه اجتماعی کارآمد نیز می‌باشد که می‌تواند به عنوان بستری مفید برای انتشار آراء و اندیشه‌های شهروندان، و تقویت ارتباطات شهروندی، توسعه خدمات مردم به مردم، بهبود کسب و کارهای شهر، تقویت استارت آپ‌ها، NGO‌ها، انجمن‌های مردم نهاد، فعالیت‌های مردمی، ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و بسیاری دیگر از موضوعات شهر و شهرنشینی مورد استفاده شهروندان، متخصصان، و نخبگان قرار بگیرد، که هر کدام از آنها در جای خود محل توجه است.
توجه داشت باشید که سامانه شاخه نیز فعلا در شرایط آزمایشی و در حال تکامل بوده و سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی به تدریج به آن افزوده خواهند شد.
به طور خلاصه می‌توان گفت شهروندان در درگاه «شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند» خدمات زیر را دریافت می‌نمایند: 
  • از خدمات الکترونیکی گروهی استفاده می‌نمایند.
  • بابت فعالیت‌های مشترک خود با شهرداری امتیاز دریافت می‌کنند.
  • در مسابقات و قرعه‌کشی‌های مناسبتی و خدمات گروهی شرکت می‌کنند.
  • از آموزش‌ها و اطلاعات ارایه شده در رابطه خدمات گروهی استفاده می‌نمایند.
  • به عنوان یک امتیاز جنبی، از قابلیت‌های یک شبکه اجتماعی کارآمد و ایمن بهره مند می‌شوند.
برای استفاده از «شاخه» چه اقداماتی را باید انجام دهید؟
استفاده از شاخه بسیار آسان است، برای ورود به سامانه کافی است به جمع کاربران فضای مجازی پیوسته باشید. اگر هم اکنون یکی از اعضاء فضای مجازی شهرداری قم هستید می‌توانید با وارد کردن نام کاربری (یا شماره تلفن همراه و یا کد ملی) به همراه گذرواژه (رمز عبور) وارد محیط سامانه شوید و از خدمات آن استفاده نمایید. لینک‌های ورود به سامانه در همین صفحه وجود دارند.
اگر تاکنون در فضای مجازی شهرداری قم عضو نشده‌اید، جای نگرانی نیست، به سادگی می‌توانید از طریق دکمه زیر وارد محیط ثبت نام کاربران شده و طی چند مرحله ساده به خانواده بزرگ کاربران فضای مجازی شهرداری قم بپیوندید.راهنمای کاربر

آیا سامانه «شاخه» نسخه تلفن همراه هم دارد؟
بله بزودی. سامانه «شاخه» علاوه بر نسخه تحت وب، که در تمامی کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه، از طریق ابزارهای پویش وب (Web Browsers) قابل استفاده است، دارای اپلیکیشن ویژه گوشی تلفن همراه نیز می‌باشد (فعلا نسخه اندروید) که بزودی در اختیار کاربران محترم قرار داده خواهد شد.

شما می‌توانید برای دانلود و نصب نسخه اندروید سامانه، از گزینه‌های زیر استفاده نمایید (بزودی)

برای ورود به محیط تحت وب سامانه، دکمه زیر را انتخاب نمایید.