21.1 C
شهر مقدس قم
۲۳ مهر ۱۳۹۸
ورود / عضویت

معرفی سامانه میزخدمت شهرداری قم 

شهروند گرامی سلام

به صفحه معرفی سامانه میز خدمت شهرداری قم خوش آمدید.
چرا میز خدمت؟
شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند: شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی اجتماعی به مردم خدمات رسانی می‌کنند. این حیطه گسترده از مسئولیت و دامنه خدمات رسانی باعث می‌شود، تعداد زیادی از شهروندان نیاز به دریافت خدمات ارایه شده توسط شهرداری داشته باشند و یا برای انجام امور مورد نظر خود نیازمند دریافت مجوزهایی از شهرداری باشند.qomyar-webرشد شهر و افزایش تعداد متقاضیان و درخواست‌ها از یک سو و همچنین وضع قوانین و دستورالعمل‌های متعدد فرادستی و کنترلی در طول زمان، از سوی دیگر، باعث شده است که امروزه دریافت خدمات و یا اخذ مجوزهای مورد نیاز شهروندان از شهرداری‌ها به فرآیندهایی طولانی و پرهزینه تبدیل شوند. شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شما شهروندان محترم، اقدام به ایجاد درگاه الکترونیکی «میزخدمت» با نام شناسایی «قمیار» برای ارایه خدمات مورد نیازتان به صورت الکترونیکی نموده است. در این درگاه، خدمات مورد نیاز شما به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنمایی‌های مورد نیاز طراحی و پیاده سازی می‌گردد. «میزخدمت» الکترونیکی به شما شهروند گرامی کمک می‌کند تا به شکلی آسان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
میزخدمت چه سرویس‌هایی را ارایه می‌کند؟
شهروندان در میزخدمت می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. هر زمان شما به دریافت خدمتی از شهرداری نیاز داشته باشید می‌توانید در این سامانه، از بخش «جستجوی خدمت» بوسیله ابزارهای جستجو و فیلترینگی که برای شما تعبیه شده است، خدمت مورد نظر خود را پیدا کنید، مراحل درخواست و پیگیری آنرا انجام دهید.
مطابق با برنامه ریزی انجام شده، به تدریج تعدادی از خدمات که قابلیت ارایه به صورت الکترونیکی را دارند، در این سامانه به صورت الکترونیکی در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت و شما می‌توانید از طریق ابزارهای ثبت درخواست مرحله به مرحله‌ای که در سامانه تعبیه شده است، بدون (یا با حداقل) مراجعه حضوری، خدمت (و یا مجوز) مورد نظر خود را دریافت نمایید.

توجه داشت باشید که سامانه میزخدمت فعلا در شرایط آزمایشی بوده و سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی به تدریج به آن افزوده خواهند شد

به طور خلاصه می‌توان گفت شهروندان در درگاه «میزخدمت»خدمات زیر را دریافت می‌نمایند: 
  • اطلاع از خدمات قابل ارایه شهرداری قم
  • درخواست‌های خود را ثبت کنند
  • سوابق درخواست‌های ثبت شده خود را مشاهده نموده و از مراحل پیشرفت آنها مطلع می‌شوند
  • نتیجه درخواست‌های خود را دریافت نمایند
برای استفاده از میز خدمت چه اقداماتی را باید انجام دهید؟
استفاده از میزخدمت بسیار آسان است، برای ورود به سامانه کافی است به جمع کاربران فضای مجازی پیوسته باشید. اگر هم اکنون یکی از اعضاء فضای مجازی شهرداری قم هستید می‌توانید با وارد کردن نام کاربری (یا شماره تلفن همراه و یا کد ملی) به همراه گذرواژه (رمز عبور) وارد محیط سامانه شوید و از خدمات آن استفاده نمایید.
در سامانه میزخدمت راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم نیز برای شما فراهم شده است.
اگر تاکنون در فضای مجازی شهرداری قم عضو نشده‌اید، جای نگرانی نیست، به سادگی می‌توانید از طریق دکمه زیر وارد محیط ثبت نام کاربران شده و طی چند مرحله ساده به خانواده بزرگ کاربران فضای مجازی شهرداری قم بپیوندید.
راهنمای کاربر

آیا سامانه میزخدمت نسخه تلفن همراه هم دارد؟
بله بزودی. سامانه «شاخه» علاوه بر نسخه تحت وب، که در تمامی کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه، از طریق مرورگر وب (Web Browsers) قابل استفاده است، دارای اپلیکیشن ویژه گوشی تلفن همراه نیز می‌باشد (فعلا نسخه اندروید) که بزودی در اختیار کاربران محترم قرار داده خواهد شد.

شما می‌توانید برای دانلود و نصب نسخه اندروید سامانه، از گزینه‌های زیر استفاده نمایید (بزودی)

برای ورود به محیط تحت وب سامانه، دکمه زیر را انتخاب نمایید.