20.7 C
شهر مقدس قم
۲۳ مهر ۱۳۹۸
ورود / عضویت
qomyar-web

شهروند گرامی سلام

به صفحه معرفی سامانه میز خدمت شهرداری قم خوش آمدید.

چرا میز خدمت؟

شهرداری ها در حوزه های مختلفی مانند : شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک، و فرهنگی اجتماعی به مردم خدمات رسانی می کنند. این حیطه گسترده از مسئولیت و دامنه خدمات رسانی باعث می شود، تعداد زیادی از شهروندان نیاز به دریافت خدمات ارایه شده توسط شهرداری داشته باشند و یا اینکه برای انجام امور مورد نظر خود ملزم به دریافت مجوزهایی از شهرداری باشند.

رشد شهر و افزایش تعداد متقاضیان و درخواست ها از یک سو، و وضع قوانین و دستورالعمل های متعدد فرادستی و کنترلی در طول زمان، از سوی دیگر، باعث شده است که امروزه دریافت خدمات و یا اخذ مجوزهای مورد نیاز شهروندان از شهرداری ها به فرآیندهایی طولانی و پرهزینه تبدیل شوند.

شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شما شهروندان محترم، اقدام به ایجاد درگاه الکترونیکی «میزخدمت» با نام شناسایی «قمیار» برای ارایه خدمات مورد نیازتان به صورت الکترونیکی نموده است. در این درگاه، خدمات مورد نیاز شما به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنمایی های مورد نیاز طراحی و پیاده سازی می گردد. «میزخدمت» الکترونیکی به شما کمک می کند، به شکلی آسان، خدما​ت مورد نیاز​ خود را دریافت نمایند.

میزخدمت چه سرویس هایی را ارایه می کند؟

شهروندان گرامی در میزخدمت می توانند طیف گسترده ای از خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. هر زمان شما به دریافت خدمتی از شهرداری نیاز داشته باشید می توانید در این سامانه، از بخش «جستجوی خدمت» بوسیله ابزارهای جستجو و فیلترینگی که برای شما تعبیه شده است، خدمت مورد نظر خود را پیدا کنید، و مراحل دریافت آن خدمت (یا مجوز)، مدارک مورد نیاز، زمان تقریبی مورد انتظار، محل هایی که احتمالا باید به آن ها مراجعه نمایید، فرم هایی که می توانید دانلود کرده و از قبل تکمیل نموده و همراه خود داشته باشید و سایر اطلاعات مفید دیگر در خصوص آن خدمت را ملاحظه فرمایید.

همچنین مطابق با برنامه ریزی انجام شده، به تدریج تعدادی از خدمات که قابلیت ارایه به صورت الکترونیکی را دارند، در همین سامانه به صورت الکترونیکی در اختیار شما قرار داده خواهند شد و شما می توانید از طریق ابزارهای ثبت درخواست مرحله به مرحله ای که در سامانه تعبیه شده است، بدون (یا با حداقل) مراجعه حضوری، خدمت (و یا مجوز) مورد نظر خود را دریافت نمایید.

توجه داشت باشید که سامانه میزخدمت فعلا در شرایط آزمایشی بوده و سرویس ها و خدمات الکترونیکی به تدریج به آن افزوده خواهند شد.

به طور خلاصه می توان گفت شهروندان در درگاه «میزخدمت»خدمات زیر را دریافت می نمایند

  • از خدمات قابل ارایه شهرداری قم مطلع می شوند.
  • مراحل انجام هر خدمت را مشاهده ​​می نمایند.
  • از مدارکی که برای درخواست هر خدمت می بایست به شهرداری ارایه نمایند مطلع می شوند.
  • درخواست های خود را ثبت می نمایند. (در صورت الکترونیکی​ بودن خدمت)
  • سوابق درخواست های ثبت شده خود را مشاهده نموده و از مراحل پیشرفت آنها مطلع می شوند.
  • نتیجه درخواست های خود را دریافت می نمایید. (در صورت الکترونیکی بودن خدمت)

برای استفاده از میز خدمت چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

استفاده از میزخدمت بسیار آسان است، برای ورود به سامانه کافی است به جمع کاربران فضای مجازی پیوسته باشید. اگر هم اکنون یکی از اعضاء فضای مجازی شهرداری قم هستید می توانید با وارد کردن نام کاربری (یا شماره تلفن همراه و یا کد ملی) به همراه گذرواژه (رمزعبور) وارد محیط سامانه شوید و از خدمات آن استفاده نمایید.

در سامانه میزخدمت راهنمایی ها و آموزش های لازم نیز برای شما فراهم شده است.

اگر تاکنون در فضای مجازی شهرداری قم عضو نشده اید، جای نگرانی نیست، به سادگی می توانید از طریق دکمه زیر وارد محیط ثبت نام کاربران شده و با وارد نمودن کدملی و تاریخ تولد خود و طی چند مرحله ساده به خانواده بزرگ کاربران فضای مجازی شهرداری قم بپیوندید. ثبت نام کاربران

 

آیا سامانه میزخدمت نسخه تلفن همراه هم دارد؟

بله . سامانه میزخدمت علاوه بر نسخه تحت وب، که در تمامی کامپیوترهای شخصی، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه، از طریق ابزارهای پویش وب (Web Browsers) قابل استفاده است، دارای اپلیکیشن ویژه گوشی تلفن همراه نیز می باشد (فعلا نسخه اندروید).

برای ورود به محیط تحت وب سامانه، اینجا کلیک نمایید.