رفتن به محتوای اصلی
سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی
۵ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم:

جمع آوری روزانه 3 تُن پسماند ميدان بزرگ ميوه و تره‌بار شهید رجایی قم

جمع آوری روزانه 3 تُن پسماند ميدان بزرگ ميوه و تره‌بار شهید رجایی قم
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از جمع آوری 3 تُن زباله به صورت روزانه از سطح میدان بزرگ و مرکزی میوه و تره بار شهید رجایی خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، محسن صادقی امینی ضمن تشریح اقدامات سازمان در حوزه رُفت و روب میدان مرکزی میوه و تره بار اظهار داشت: حجم زباله تولیدی هر فرد در میدان مرکزی میوه و تره بار شهید رجایی چند برابر یک فرد عادی خارج از میدان است، به‌طوری که روزانه حدود 3 تُن زباله در این میدان جمع آوری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید زباله در میدان بزرگ میوه و تره بار شهید رجایی با توجه به نوع فعالیت کسبه استاندارد است، افزود: با توجه به مساحت 30 هکتاری میدان شهید رجایی که دارای 13 بلوک و 273 باب غرفه است، سرانه تولید زباله بطور میانگین با توجه به نوع فعالیت کسبه و غرفه داران متفاوت و البته استاندارد است و تلاش میکنیم با افزایش سطح آموزش‌های عمومی، میزان تولید زباله را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: جمع آوری این حجم از زباله در طول شبانه‌روز توسط 21 کارگر و با بهره‌گیری از یک دستگاه خودرو پرس و با همکاری و نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم انجام می شود.

صادقی امینی با اشاره به شست وشوی و نظافت سطل های فان مستقر در سطح معابر میدان و نیز شست شوی انهار و درختان به صورت روزانه تصریح کرد: با هدف ارتقاء بهداشت، پیشگیری از شیوع انواع بیماریها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح معابر میدان؛ تعداد 25 عدد سطل فان در سطح معابر جانمایی و مستقر شده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/M9PCY