رفتن به محتوای اصلی
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی
۲۲ آبان, ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۲
به همت سازمان فرهنگی شهرداری قم؛

پویش کتاب‌خوانی "من یار مهربانم" در قم برگزار می‌شود

پویش کتاب‌خوانی
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: پویش کتاب‌خوانی #من_یار_مهربانم همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را امری مهم دانست و اظهار داشت: توانایی خواندن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز بوده و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیراست.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان به‌ویژه دانش آموزان ابراز کرد: این پویش به‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های غیر درسی برای کودکان و نوجوانان و دانش آموزان در گروه سنی 8 تا 15 سال همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم هدف از برگزاری این پویش را ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن و آشنایی با مفاهیم مختلف دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان به‌ویژه دانش آموزان که سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند، کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتاب‌خوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه به شمار می‌رود، مطرح کرد: آنچه که انسان را توانمند می‌سازد و به قله‌های موفقیت می‌رساند مطالعه است.

طباطبایی نژاد در پایان افزود: پویش من یار مهربانم به همت کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در پویش می‌توانند با ارسال کلمه "کتاب" به شماره 09120698320 ثبت‌نام نمایند و پس از برگزاری پویش به 50 شرکت‌کننده به‌قیدقرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/McP56