رفتن به محتوای اصلی
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی

برگزاری نخستین جشنواره فیلم مستند 17 با همکاری شهرداری قم/دریافت 59 اثر در این جشنواره

برگزاری نخستین جشنواره فیلم مستند 17 با همکاری شهرداری قم/دریافت 59 اثر در این جشنواره
رئیس کنگره ملی شهدای استان قم گفت: 59 فیلم مستند به نخستین جشنواره فیلم مستند ۱۷ رسیده است که این جشنواره از برنامه‌های جنبی کنگره شهدای قم محسوب می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، محسن موحدی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در دیداری که سال گذشته دست‌اندرکاران کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان تأکید کردند از ظرفیت‌های استان قم برای معرفی حماسه‌های دفاع مقدس استفاده شود و باید تمام قامت از این میراث ماندگار حفاظت کرد.

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری این بود که قم شهر سرآمد شهادت و سرافرازی است ادامه داد: امروز یاد و نام شهدا باید با آثار هنری به مردم‌ معرفی شود و با زبان فیلم‌ مستند این کار انجام شود.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم افزود: این فرمایش محقق شد و برای اولین بار بعد از انقلاب، جشنواره فیلم مستند دفاع مقدس به این ‌گستردگی در حوزه مستند شهید و شهادت در قم برگزار و برای آن فیلم تولید شد.

وی با تأکید بر اینکه سوژه‌های مربوط به سرداران و شهدای شاخص دفاع مقدس قم در ابتدا در ۱۴۰ مورد دسته‌بندی شد گفت: بعد از مشاوره‌ای که با مشاورین نظامی و محتوایی انجام شد ۶۰ سوژه احصا شد و به‌عنوان سوژه کنگره شهدای قم در اختیار فیلم‌سازان قرار گرفت.

موحدی اذعان کرد: زحمات بی‌دریغ فیلم‌سازان متعهد در قم را شاهد بودیم و با افتخار 59 فیلم‌ساز از قم برخاست که جملگی بومی بودند و کارگردانان، کارهای فاخری که در شأن ملی باشد تولید کردند.

وی با بیان اینکه مستندها بعد از تولید در کمیته محتوایی با حضور فیلم‌ساز و کمیته فنی بازبینی و رفع ایراد شد و به مرحله نهایی رسید، گفت: مرکز گسترش سینما حقیقت سه نفر از بهترین داوران خود را برای جشنواره ۱۷ مشخص کرد تا فیلم‌ها را داوری و بهترین‌ها را انتخاب کنند و نتیجه در اختتامیه جشنواره اعلام‌شده و از برترین ها تجلیل می‌شود.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به برگزاری بخش آرای عمومی گفت: در این بخش برای نظرات مردم اهمیت قائل شده‌ایم و به بهترین مستند دارای آرای مردمی هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت هم‌چنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مستند برگزیده اهدا می‌شود.

وی هم‌چنین از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و سپاه استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و شهرداری قم برای همکاری در برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ تقدیر کرد.

داود جلیلی مسئول کمیته فنی جشنواره ۱۷ نیز در این نشست گفت: اکران فیلم‌ها از چهارم مهرماه جاری و ساعت ۱۶ شروع می‌شود.

وی افزود: در هر روز سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای برای اکران ۵۹ فیلم خواهیم داشت که تا یازدهم مهر اکران می‌شود.

وی مکان اکران فیلم‌ها را سالن همایش شهید آوینی قم و زمان برگزاری اختتامیه را ۱۳ مهرماه عنوان کرد.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/PMN3