رفتن به محتوای اصلی
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی

برگزاری جشنواره نماز و نیایش با مشارکت شهرداری قم

برگزاری جشنواره نماز و نیایش با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم
نهمین دوره جشنواره ملی نماز و نیایش در قم با مشارکت شهرداری قم برگزار و در آیین اختتامیه آن از نفرات برتر تجلیل شد.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، در بخش عکس این جشنواره احمدرضا مختاری‌فر برای عکس دعا از تربت حیدریه (استان خراسان رضوی)، احمد تاجی برای عکس‌ نفس‌های مادربزرگ از شهرکرد (استان چهار محال و بختیاری)، صادق حاتمی برای عکس راننده و رضا رادپور از شهر مشهد (استان خراسان رضوی) برای عکس مرزبانان حائز رتبه‌های برتر شدند.

در بخش فیلمنامه نیز اسماعیل عظیمی برای فیلمنامه بچه خوان از شهر قم، عباس روزبهانی برای فیلمنامه نفیسه از شهر تهران، مسعود مشعوف برای فیلمنامه چهلمین امضا از شهر قم، و احسان مرادی برای فیلمنامه نماز خانه کوچک من از شهر ساوه (استان مرکزی) حائز رتبه‌های نخست شدند.

در بخش فیلم نیز مهدی آخوندی و معصومه سادات خادم الحسینی برای فیلم به رنگ انار از قم، حسین حبیبی اصل از شهر اردبیل برای فیلم کاسه برنجی، مریم صبوری از شهر اردبیل برای فیلم الله یامان، مهدی امینی و جواد یغموری از قم برای فیلم خلوت شب، علی تصدیقی برای فیلم کورسو از تهران و میلاد محمدی برای فیلم پیچ تاریخی از تهران حائز رتبه‌های برتر شدند.

همچنین تندیس جشنواره و لوح افتخار نیز به زهره صباغیان برای فیلم «اذان صبح به افق یزد» از شهر یزد به عنوان بهترین فیلم نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین انتخاب شد.

ارسال ۴۷۶ اثر به نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت تصویر

بر اساس این گزارش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این آیین گفت: ۴۷۶ اثر در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه به نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت تصویر ارسال شد.

امیرعلی عموزاده خاطرنشان کرد: این جشنواره پس از ۹ سال وقفه، به همت دولت مردمی در راستای ترویج فرهنگ نماز و نیایش احیا شده است.

وی اظهار کرد: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین که اکنون در ایستگاه نهم قرار گرفته، یکی از ظرفیت های ویژه قم است که روایت مبانی دینی را با زبان هنر پیش گرفته است.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین نیز، با بیان این که این جشنواره از سال ۱۳۸۳ در شهر قم طرح ریزی و پایه گذاری شده است، گفت: از نخستین دوره، این جشنواره هر ۲ سال یک بار برگزار شده است.

رضا ابوذر با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای استمرار جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین گفت: این رویداد از جشنواره‌های قدیمی و پیشینه‌دار سینمای ایران است.

وی تصریح کرد: این جشنواره یکی از اتفاقات مهم سینمایی استان قم و سینمای کوتاه ایران است؛ چرا که جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، ضمن این که یک جشنواره سینمایی مستقل است، رویدادی معنوی و مناسب با فضای شهر قم نیز است و حضور فیلمسازان در سه رشته عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه از سراسر کشور به واسطه این جشنواره در شهر قم فرصتی مناسب برای هنرمندان قمی به حساب می‌آید.

همچنین رییس سازمان سینمای جوانان ایران گفت: این جشنواره‌ها می‌توانند گامی بزرگ در ارتقای سینمای دینی و تولید آثار فاخر سینمایی باشد.

مصطفی‌ آذرپندار، با اشاره به وقفه ۹ ساله در برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تداوم برگزاری این جشنواره‌ها تأکید دارد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/ybP9n