رفتن به محتوای اصلی
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی
۱۸ شهریور, ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷

آمادگی سازمان فرهنگی شهرداری قم برای ایجاد ایستگاه ثابت فرهنگی در عوارضی قم-تهران

آمادگی سازمان فرهنگی شهرداری قم برای ایجاد ایستگاه ثابت فرهنگی در عوارضی قم-تهران
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: این سازمان آمادگی دارد در صورت واگذاری سازه‌ای ثابت مانند ایستگاه و یا ساختمان، اقدامات فرهنگی و حتی ایستگاه صلواتی دائمی در این مبادی داشته باشد.

به گزارش شهرنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد در دومین جلسه ساماندهی مبادی ورودی شهر قم، اظهار داشت: با توجه به وجود شهرک چاپ و نشر در ابتدای شهر قم و اهمیت توجه به قرآن، می‌توان سازه سمبلیکی مانند دروازه قرآن در این مسیر اجرایی کرد که هم المانی برای شهر باشد و نیز مکانی برای توقف مسافران.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه هویتی شهر قم مانند حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، دین و شهادت، علم و اجتهاد و... در طراحی‌های مبادی ورودی شهر تصریح کرد: توجه به این هویت‌های بصری نیاز به طراحی توسط تیم‌های مشاور داشته که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آمادگی برای مشارکت در این طراحی را دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه می‌توان از دیواره‌های بعد از عوارضی به‌عنوان نگار گذر استفاده کرد، یادآور شد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم آمادگی دارد در صورت واگذاری سازه‌ای ثابت مانند ایستگاه و یا ساختمان، اقدامات فرهنگی و حتی ایستگاه صلواتی دائمی در این مبادی داشته باشد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/PxN2