31.4 C
شهر مقدس قم
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار اداره کل ارتباطات

اعلام آمادگی نهادهای فرهنگی استان قم برای همکاری با قرارگاه ۱۹ دی/از برپایی نمایشگاه پوشاک اسلامی تا راه‌اندازی تلویزیون فرهنگی

در نخستین جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم، نهادهای فرهنگی استان برای همکاری بیشتر با این قرارگاه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش شهرنیوز، نخستین جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم به ریاست مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با حضور مدیران سازمان‌های فرهنگی و روابط عمومی دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در این جلسه مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، با قرائت دستورالعمل ابلاغی آیت‌الله سعیدی رئیس قرارگاه ۱۹ دی که در ۹ محور تنظیم‌شده بود، سیاست‌های کلی کمیته را مشخص کرد.

در این جلسه مدیران و نمایندگان نهادهای فرهنگی و سازمان‌های شهرداری به بیان ظرفیت‌های فرهنگی بخش خود پرداخته و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با قرارگاه ۱۹ دی اعلام کردند.

لزوم تشکیل کمیته تخصصی تولید محتوا برای فضاسازی و تبلیغات شهری

رئیس انجمن صنفی تبلیغات استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه به رعایت یکپارچگی در برنامه‌های کمیته فضاسازی و تبلیغات تأکید کرد و اظهار داشت: در صورت رعایت یکپارچگی در برنامه‌های تمام دستگاه‌ها و نهادها می‌توانیم خروجی موفقی از برنامه‌های کمیته در شهر داشته باشیم.

مجتبی قانونی، اجرای تبلیغات محیطی در شهر را نیازمند رعایت لحن روز دانست و افزود: یکی از الزامات کار کمیته، تشکیل تیم تخصصی تولید محتوا است و باید به‌صورت جدی به آن بپردازیم، زیرا اجرای کارهای تکراری و بی‌محتوا جوابگو نخواهد بود.

به گفته وی، اجرای تبلیغات در سطح شهر دارای قوانین و بایدهای بسیاری است و نباید با در اختیار قرار گرفتن بیلبوردها حقوق مردم را نادیده گرفته و سبب ضرر و زیان مردم شویم.

رئیس انجمن صنفی تبلیغات استان قم همچنین توجه به نوع طراحی و گرافیک موضوعات مربوط به حجاب و عفاف را نیازمند توجه و نگاهی واقع‌بینانه برشمرد و ابراز کرد: برای نهادینه کردن حجاب و عفاف به‌عنوان مهم‌ترین هویت شهر قم، باید از راه‌های نوین استفاده کرده و خانواده‌ها را درگیر این موضوع کنیم.

وی به اجرای مسابقه فروشنده و فروشگاه برتر قبل از شروع کرونا اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی امروز امری پیچیده و علمی شده و نباید با دستورات و نگاه‌های غیرواقع‌بینانه باعث دوری و گرفتن نتیجه عکس در این حوزه شویم و باید بدانیم کار برای جوانان و خانواده‌ها بسیار پیچیده و سخت است.

آمادگی برای راه‌اندازی تلویزیون شهری موضوعات فرهنگی

در ادامه مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مجموعه دفتر تبلیغات ظرفیت‌های زیادی داشته و می‌تواند با بیشتر کمیته‌های قرارگاه ارتباط داشته باشد.

محمدرضا قربان زاده، موقعیت جغرافیایی دفتر تبلیغات را برای فضاسازی و تبلیغات مناسب دانست و بیان کرد: چنانچه در این بخش نیاز به کمک باشد ما می‌توانیم سازه‌های خود را در اختیار قرارگاه ۱۹ دی گذاشته و می‌توانیم با کمک شهرداری یک تلویزیون تبلیغاتی نیز نصب‌کرده تا به موضوعات فرهنگی اختصاص داده شود.

وی آمادگی دفتر تبلیغات را برای تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی اعلام و اذعان کرد: در بخش تولید محتوا و در بخش رسانه‌ای آماده همکاری با کمیته هستیم و ۲۰۰ گروه در فضای مجازی و زیر نظر دفتر فعال بوده که می‌توانند کمک کنند، همچنین پیشنهاد می‌شود کمیته‌ها در معرفی و کمک به هم وارد میدان شده و فضای تبلیغاتی مناسبی را برای فعالیت سایر کمیته‌های فراهم کنند.

آمادگی برای برپایی نمایشگاه پوشاک و لباس اسلامی

رئیس اتاق اصناف قم نیز در بخش دیگری از این جلسه، با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰هزار واحد صنفی در شهر، اصناف را بزرگ‌ترین تشکل فعال شهری ذکر کرد و گفت: اصناف قم نسبت به سایر شهرها در حوزه عفاف و حجاب شرایط مطلوبی داشته و نظارت جدی بر تولید محصولات و مانکن‌های فروشگاه‌ها می‌شود.

حمید خرمی با اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک و لباس اسلامی با قرارگاه ۱۹ دی تصریح کرد: تا قبل از شیوع بیماری کرونا نمایشگاه‌های خوبی در حوزه عفاف و حجاب در قم برگزار می‌شد که متأسفانه دو سال بوده اجرا نمی‌شود.

سپس معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی سپاه استان قم با یادآوری دغدغه مقام معظم رهبری در تغییر چهره شهر قم اظهار داشت: ظرفیت‌ها و بیلبوردهای ما در اختیار قرارگاه ۱۹ دی بوده و امیداریم بتوانیم در روز ۲۲ بهمن بعد از گذشت دو سال مراسم باشکوهی برگزار کنیم.

سرهنگ حسین محبی با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدا در سال آینده پیشنهاد داد: برای جلوگیری از کار موازی، برنامه‌های فرهنگی کنگره با قرارگاه بازنگری شده تا از انجام کارهای موازی جلوگیری شود.

وی تعداد محلات زیر نظر معاونت فرهنگی سپاه قم را ۱۱۳ محله اعلام کرد و گفت: هر محله دو مسئول خواهر و برادر داشته که با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و با کمک دفتر تبلیغات در خال فعالیت هستند و در کنار آن ۶۵ خانه سبز نیز تشکیل داده و ظرفیت خوبی برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با محوریت مساجد است.

همچنین متقیان روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، از فعالیت ۵۰۰ خادم در این مسجد مقدس در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر خبر داد و خاطرنشان کرد: در کمپینگ‌های بوستان خیلی مشکل‌داریم و باید در این موضوع کار شود، نصب یک بنر تنها به‌عنوان رفع تکلیف بوده و نیاز به تولید محتوا با اثرگذاری بالا داریم.

حبیبی از روابط عمومی در استانداری قم نیز هدف و خروجی قرارگاه  ۱۹ دی را رسیدن شهر قم به جایگاه و شأن خود دانست و تصریح کرد: باید در فضای مجازی و فضای حقیقی به‌صورت جدی کارکرده و ۱۰۰ دستگاه و ارگان فعال در استان باهم افزایی وارد میدان شده و کار کنند.***